برگزاری تظاهرات مردمی علیه دولت مستعفی در عدن

با فراخوان شورای انتقالی جنوب یمن برای برگزاری تظاهرات، معترضان به شرایط سخت زندگی در عدن، به کاخ ریاست جمهوری دولت مستعفی حمله کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، پس از برخورد نیرو‌های دولت مستعفی با معترضان به اوضاع معیشتی ناشی از حضور متجاوزان سعودی، شورای انتقالی جنوب یمن مردم را به برگزاری تظاهرات در شهر عدن، محل حضور دولت مستعفی فراخواند.

تظاهرکنندگان به اولین ورودی کاخ ریاست جمهوری معاشیق، محل حضور دولت مستعفی یمن در شهر عدن حمله کردند.

تظاهرکنندگان سپس در اعتراض به بدتر شدن شرایط زندگی به داخل کاخ معاشیق یورش بردند.

شمار زیادی از اهالی استان حضرموت و دیگر استان‌های تحت اشغال متجاوزان در یمن امروز (سه‌شنبه) با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز حل مشکلات و برچیدن بساط مزدوران و خروج متجاوزان سعودی از کشورشان را خواستار شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات خواستار برچیده شدن پایگاه‌های نظامی مزدوران شدند و به افزایش قیمت‌ها و ناامنی و وخامت اوضاع خدماتی و از هم پاشیدن مراکز خدماتی اعتراض کردند.

بر اساس گزارش‌ها نیرو‌های امنیتی به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی کردند که به زخمی شدن شماری از آن‌ها انجامید. نیرو‌های امنیتی همچنین تعدادی از تظاهرکنندگان را مورد ضرب و جرح قرار دادند. استان‌های عدن، ابین و لحج از ابتدای این ماه در پی وخامت اوضاع معیشتی شاهد اعتراضات گسترده هستند، زیرا متجاوزان قادر به تامین نیاز‌های اساسی مردم این استان‌ها نیستند.

معترضان خواستار تامین فرآورده‌های نفتی و حل مشکل آب و برق شدند و به کاهش ارزش پول ملی نیز اعتراض کردند. کاهش ارزش پول به افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات اساسی منجر شده است. تظاهرکنندگان در عدن نیز خواستار خروج نیرو‌های متجاوز سعودی و اعضای دولت وابسته به عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) و نیز شورای انتقالی شدند.

علی الکثیری سخنگوی شورای انتقالی جنوب، به برخورد خشن نیرو‌های دولتی یمن با تظاهرات مردمی در شهر سیئون در حضرموت، که در اعتراض به شرایط سخت معیشتی آغاز شد، واکنش نشان داد و رفتار نظامیان دولتی را جنایتکارانه خواند و ابراز داشت این رفتار‌ها تنها از نیرو‌های ظالم و اشغالگر بر می‌آید.

این مقام شورای انتقالی جنوب یمن، برخورد خشن نظامیان با مردم را تداوم زنجیره جنایات و تخلفات این نیرو‌ها علیه آزاداندیشان در حضرموت یاد کرد و افزود شورای انتقالی جنوب برای رهایی این مردم از جنایات نیرو‌های نظامی اشغالگر و تروریست از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار