برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: چهارشنبه سوری امسال هیچ تجمعی در اماکن نخواهیم داشت و با مخلان نظم و امنیت در این ایام قاطعانه برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان امروز سه شنبه در جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و صیانت از حقوق عامه استان زنجان گفت: نیروی انتظامی نسبت به دستگیری کسانی که بخواهند چهارشنبه آخر سال بر خلاف توصیه‌ها و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با انجام تجمعات برای شهروندان مزاحمت و ناامنی ایجاد کنند اقدام کرده  و خودرو‌هایی که در این راستا توقیف شوند تا پایان تعطیلات به پارکینگ منتقل خواهند شد.

او بر ضرورت نظارت و انجام اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های متولی در حوزه امور اراضی ملی در تعطیلات نوروز تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه تعطیلات نوروز را در پیش داریم تمامی دستگاه‌های متولی در حوزه حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی بایستی نظارت‌ها و اقدامات پیشگیرانه در حوزه‌های تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی، حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های غیرمجاز منابع آبی زیرزمینی، تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها و تغییر کاربری در اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب بعمل آورند که برای این امر انعقاد تفاهم نامه بین یگان‌های مستقر در سازمان‌های متولی به منظور نظارت و بازرسی مستمر و منظم در ایام نوروز انجام شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین به عدم اعطای مرخصی به سارقان سابقه دار در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: محکومین جرائم مالی غیرعمد تعطیلات نوروز به مرخصی می‌روند.


او خطاب به دادستان مرکز استان مبنی بر اعلام و دستور به همکاران قضایی و دادستان‌های همه حوزه‌های قضائی به عدم اعطای مرخصی به سارقان سابقه دار در زندان و شناسایی سارقان سابقه دار که موجب بی نظمی، اخلال در امنیت و نظم عمومی مردم می‌شوند را خواستار شد.


حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین از اعطای مرخصی به تعداد قابل توجهی از مددجویان جرائم مالی غیرعمد مشمول اعطای مرخصی در تعطیلات نوروز خبر داد و افزود: باید از ظرفیت‌های قانونی  با توجه به شرایط کرونایی استفاده کرد، چرا که این افراد خطری برای جامعه ندارند و می‌توانند در آغاز سال نو و تعطیلات کنار خانواده هایشان باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان همچنین به الزام دستگاه‌های متولی برای تأمین کالا‌های اساسی و مایحتاج مردم در پایان سال و تعطیلات نوروز تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های متولی نسبت به تأمین کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم اقدام و نظارت‌های لازم بر عرضه کالا و قیمت‌ها داشته باشند.


او گفت: امروز ما نیازمند مدیران شجاع و جهادی هستیم، اما تخلف از هیچ دستگاه و فردی پذیرفتنی نیست و اعمال نظارت نباید به تضعیف چنین مدیرانی بینجامد.


حجت الاسلام صادقی نیارکی بر پرهیز از اختلاف بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد و افزود: در بروز این اختلافات مردم متضرر می‌شوند بنابراین رفع موانع و ایرادات در ارائه خدمات به مردم باید مورد اهتمام و توجه مسئولان قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.