شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در آذربایجان‌شرقی ایجاد شد

 رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی از ایجاد شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان  آذربایجان شرقی  از ایجاد شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: حفظ امنیت و برگزاری سالم و پرشور انتخابات اولویت دستگاه قضایی است.

 خلیل اللهی گفت: به منظور پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در همه شهرستان‌ها تعیین شده است.

او گفت: بر اساس قانون استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی در روند انتخابات به نفع نامزد خاص ممنوع بوده و رؤسای ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی آذربایجان شرقی باید از حضور در مجالس تبلیغاتی به شدت پرهیز کنند.

خلیل اللهی با اشاره به موضوع ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی در روند تبلیغات انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی، افزود: بر اساس قانون استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی و عمومی در راستای تبلیغ  افراد خاص ممنوع بوده و در صورت مشاهده بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

او افزود: با توجه به ممنوعیت حضور رؤسای ادارات در مجالس به منظور تبلیغ به نفع کاندیدا‌های خاص، مدیران و رؤسای دستگاه‌های باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

خلیل اللهی با بیان اینکه دادستان‌های شهرستان‌های مختلف استان باید دستورات لازم را برای پیشگیری از تخلفات احتمالی به دستگاه‌ها و ادارات اعلام کنند، گفت:به منظور برگزاری انتخابات سالم، انتخاب افراد صالح و دارای شاخصه‌های مورد نظر در هیات‌های اجرایی و نظارت باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.