در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

تامین تجهیزات آزمایشگاه‌های سوریه با محصولات ایران ساخت

مدیر کریدور فناوری تا بازار معاونت علمی از تامین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌های سوریه با محصولات ایران ساخت خبر داد.

عماد احمدوند مدیر کریدور فناوری تا بازار و مدیر گروه ترویج ستاد فناوری نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در چند سال گذشته تعداد قابل توجهی فناور در کشور داشتیم که آن‌ها به مرحله رفع نیاز بازار داخلی با محصول خود رسیده اند.

او توضیح داد: اکنون یکی از اهداف اکوسیستم نوآوری و دستگاه‌های مربوطه مانند معاونت علمی و صندوق نوآوری وشکوفایی ایجاد و توسعه بازار‌های صادراتی است؛ در واقع هدف این است که محصولات داخلی با رقبای خارجی خود رقابت کرده و وارد بازار جهانی شوند.

احمدوند درباره فعالیت‌ها در حوزه صادرات افزود: اقدامات متنوعی در حال انجام است که یکی از آن‌ها ایجاد پایگاه‌های صادراتی در کشور‌های مختلف است و چند نمونه از آن‌ها به عنوان خانه نوآوری و فناوری در چین، کنیا و سوریه افتتاح شده است.

مدیر گروه ترویج ستاد فناوری نانو درباره افتتاح مرکز نوآوری در سوریه توضیح داد: در سوریه شرایط بعد از جنگ وجود دارد یعنی نیازمند بازسازی کشور هستند در واقع صنایعی که آسیب دیده اند، باید احیا بشوند. در این کشور فضای پژوهشی و دانشگاهی نیازمند رشد و توسعه است؛ بر این اساس در مرکز نوآوری سوریه که به تازگی افتتاح شده است اقدامات زیادی صورت گرفت.

این مقام مسئول درباره یکی از فعالیت صورت گرفته گفت: یکی از کار‌هایی که قرار است انجام بشود و با وزیر علوم سوریه تفاهم نامه نیز امضا شده تجهیز آزمایشگاه‌های سوری با محصولات دانش بنیان ایران ساخت است.

احمدوند بیان کرد: طی توافق انجام شده مقرر شد تا  با تجهیزات مورد تایید شرکت‌های داخلی  آزمایشگاه‌های سوری را مجهز کنیم و با توجه به تجربه‌ای که در داخل کشور داشتیم و شرکت‌های حوزه لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی در نمایشگاه‌ها عملکرد بسیار مطلوبی داشتند و نیاز داخلی کشور را به خوبی رفع کرده اند، پتاسیل صادرات این محصولات بسیار بالاست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار