سرکار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

به زودی ۷ محصول در حوزه سرطان تاییدیه می‌گیرند

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: در حوزه تشخیص و درمان سرطان ۷ محصول در حال گرفتن تاییدیه هستند.

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر نوآوری‌های خوبی در فناوری نانو به ویژه در حوزه سلامت داشته‌ایم. چندین محصول در حوزه سلامت مانند پماد بیماری سالک وجود دارد که توسط محققان ایرانی تولید شده است. همچنین در حوزه تشخیص و درمان سرطان یکی از پیشرفته ترین‌ کشورها هستیم.

سرکار گفت: یکی از متخصصان ما بیش از ۵۰ ثبت اختراع در آمریکا داشته است که دو محصول او در زمینه تشخیص سرطان و یک محصول هم در حوزه تشخیص کووید ۱۹ بوده است. توسط این فناوری می‌توان در کمتر از ۳۰ ثانیه مبتلایان به کرونا را شناسایی کرد.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ادامه داد: در حوزه تشخیص و درمان سرطان هفت محصول در کشور در حال تاییدیه گرفتن هستند که می‌توانند تحول عظیمی در سطح جهانی ایجاد کنند.

او بیان کرد: هم اکنون محصولات نانویی تولید شده در کشور ما به حدود ۵۰ کشور دنیا صادر می‌شوند که بیشترین درصد این صادرات مربوط به کشور‌های همسایه است، اما از بقیه کشور‌ها غافل نیستیم. همچنین محصولات نانو تکنولوژی ایران به کشور‌هایی مثل کره جنوبی، استرالیا، چین، مالزی، اندونزی و طیفی از کشور‌های اروپایی مانند آلمان، انگلیس و فرانسه تا آمریکای لاتین و حتی کانادا صادر می‌‌شود و با جغرافیای صادراتی گسترده‌ای رو به رو هستیم.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: دارو‌های ضد سرطان، تجهیزات آزمایشگاهی و ماشین آلات صنعتی بیشترین محصولات ایرانی در حال صادر به کشورهای دیگر هستند. همچنین توسعه دفاتر صنعتی در چین، اندونزی، ترکیه، سوریه و هند در حال انجام است تا بتوانیم حجم صادرات خود را افزایش دهیم. البته تحریم‌ها بر مقدار صادرات تاثیر گذاشته است، اما تلاش می‌کنیم تا صادرات را ارتقا دهیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار