۱۶۴ هکتار از تصرف‌ها در محدوده حریم رودخانه‌های بوشهر آزادسازی شد

مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب بوشهر گفت: حریم هزار و ۴۱۶ کیلومتر از رودخانه‌های استان تعیین و ۱۶۴ هکتار از تصرفات در محدوده حریم رودخانه‌ها آزادسازی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین آذرپرا مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر به مناسبت ۲۴ اسفند مصادف با ۱۴ مارس روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها، بیان کرد: رودخانه‌ها، شریان‌های حیات‌بخش کره زمین هستند و شکل گیری تمدن‌های بشری در کنار رود‌ها و آبراه ها، نشانگر اهمیت نقش رودخانه در زندگی انسان است.

او ادامه داد: در استان بوشهر نیز اساس شهرنشینی را در مناطقی نزدیک به رودخانه‌ها از جمله رودخانه شاپور، حله، دالکی و‌ مُند بنیان نهاده اند.

مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر، صیانت و حفاظت از منابع آب سطحی، حریم و بستر رودخانه‌ها و سواحل را وظایف این دفتر عنوان کرد و ادامه داد: تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها، مطالعه و اجرای ساماندهی رودخانه‌ها، لایروبی رودخانه در بازه‌های بیرون از شهر و روستا، نشانه گذاری حریم و بستر رودخانه و همچنین بررسی وضعیت معادن شن و ماسه بخشی از اقدامات دفتر رودخانه و سواحل است.


بیشتر  بخوانید


آذرپرا با اشاره به خطرات ناشی از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: رودخانه‌ها در هزاران سال، مسیر عبور سیلاب را شکل داده اند و امروزه هرگونه تجاوز به این مسیر، موجب بروز خسارات زیادی خواهد شد.

او افزود: به همین منظور، جلوگیری از ساخت وساز در حریم و بستر رودخانه ها، آزادسازی و پیگیری قضایی تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها و بررسی و صدور مجوز سازه‌های تقاطعی و حاشیه رودخانه‌ها نیز در این دفتر به طور مستمر پیگیری می‌شود.

مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: تا کنون حریم و بستر بیش از هزار و ۴۱۶ کیلومتر از رودخانه‌های استان بوشهر  تعیین شده و در ۲۹۴ کیلومتر نیز عملیات روپرگذاری به پایان رسیده است.

آذرپرا بیان کرد: همچنین ۱۶۴ هکتار از تصرفات در محدوده حریم و بستر رودخانه‌ها آزادسازی شده و ۵۶ کیلومتر نیز لایروبی در آن انجام شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.