بسته محیط زیست؛

شناسایی و دستگیری یک باند شکارچی متخلف/قطع درختان حاشیه رودخانه گاورود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر از شناسایی و دستگیری یک باند شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یک باند شکارچی متخلف که اقدام به شکار حیوانات و پرندگان کرده بود با تلاش شبانه روزی مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر و کلیایی شناسایی و دستگیر شدند.

مهرداد شهبازی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنقر گف: این شکارچیان متخلف با اسلحه ساچمه زنی و تازی اقدام به شکار حیوانات و پرندگان می‌کردند که با هوشیاری و تلاش شبانه روزی محیط بانان این اداره شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

او افزود: پس از ارجاع پرونده تخلف این افراد به دستگاه قضایی، با دستور مقام محترم قضایی تحقیقات بیشتر در این زمینه انجام شد که پس از تحقیقات تکمیلی ۱۳ نفر شکارچی متخلف که به روش جرگه اقدام به شکار می‌نمودند شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: از این باند شکارچی متخلف تعداد ۲۰ سر خرگوش، ۱۰ قطعه کبوتر چاهی، ۲ بهله عقاب طلایی، یک قلاده رودک و ۴ قلاده تازی کشف و ضبط شد.

شهبازی از متلاشی شدن این باند شکارچی متخلف و معرفی آنان به دستگاه قضایی جهت برخورد قانونی با آنان خبر داد.

برخورد قاطع با متخلفین قاچاق چوب

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنقر و کلیایی با حضور در محل قطع درختان در حاشیه رودخانه گاورود، ضمن بازدید از وضعیت درختان منطقه، از برخورد قاطع با متخلفین قاچاق چوب بر اساس قانون خبر داد.

در پی قطع درختان حاشیه رودخانه گاورود توسط قاچاقچیان چوب، و به دنبال آن دستگیری این افراد متخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر در هفته گذشته، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنقر از برخورد قاطع با متخلفین قاچاق چوب بر اساس قانون خبر داد.

یزدان نوری زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر ضمن تأکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری، گفت: دستگاه قضایی در برخورد با عاملان تخلف زیست محیطی برابر قانون و مقررات برخورد جدی خواهد کرد.

دستگیری دو اکیپ شکارچی غیرمجاز در زیستگاه‌های طبیعی

طی گشت و کنترل شبانه، محیط بانان شهرستان روانسر موفق به دستگیری دو اکیپ شکارچی غیرمجاز در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان شدند.

جهانگیر امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست روانسر گفت: طی گشت و کنترل شبانه مناطق تحت مدیریت حوزه شهرستان روانسر، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست موفق به دستگیری ۲ اکیپ شکارچی غیرمجاز و کشف و ضبط تعدادی کبک وحشی، یک قبضه سلاح شکاری، چند رشته دام زنده گیری و سایر ادوات شکار از آنان شدند.

امیری افزود: برای این شکارچیان برابر با مقررات زیست محیطی، پرونده تخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار