تقدیر محمود عباس از مواضع آیت‌الله سیستانی در حمایت از فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه‌ای از حمایت آیت‌الله سیستانی از فلسطین در دیدار با پاپ فرانسیس تقدیر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان و رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، در نامه‌ای به حضرت آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان از مواضع ایشان در دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان تقدیر کرد.

او در این نامه نوشت: مرجع عالیقدر دینی سید علی حسینی سیستانی حفظه الله، باعث افتخار ماست که صمیمانه‌ترین تهنیت‌ها را به مناسبت فرا رسیدن سالروز اسراء و معراج به جنابعالی تقدیم کنیم و صحت و سعادت شما و خیر و شکوفایی مردم عزیز عراق و همه ملت‌های بزرگ امتمان و بازپس گیری اراضی و مقدسات سلب شده آن‌ها بویژه قدس شریف را به میمنت این مناسبت معطر علیه افضل الصلاه و السلام از خداوند درخواست کنیم.

محمود عباس افزود: با اشتیاق سفر پاپ فرانسیس پاپ کلیسای کاتولیک و رئیس دولت واتیکان به کشور شما و دیدار تاریخی بین شما و طرح چالش‌های بزرگ پیش روی ملت‌ها در این شرایط سخت از طریق ایمان به خدا و رسالت‌های آسمانی، اخلاق، وحدت، همبستگی، غلبه دادن خرد و حکمت بر خشونت و سرکوب را دنبال کردیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: از حمایت آیت الله سیستانی از مسائل منطقه به ویژه حمایت از قضیه عادلانه فلسطین و مبارزه مشروع ملت ما برای نیل به حقوق خود در زمینه آزادی و استقلال قدردانی می‌کنیم.

پاپ فرانسیس ۸۴ ساله عصر روز جمعه هفته گذشته در سفری رسمی وارد عراق شد و در فرودگاه بغداد مورد استقبال «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور، قرار گرفت.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان شنبه هفته گذشته وارد نجف اشرف شد و با آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان دیدار و گفتگو کرد. او همچنین از شهر‌های اربیل و موصل در منطقه کردستان در شمال عراق دیدن کرد.

این نخستین سفر یک پاپ به عراق بود که به‌منظور دلگرمی دادن برای درمان زخم‌های فرقه گرایانه و دعا برای کشته شده‌های هر دین و مذهبی انجام شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار