خرسندی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش درخواست حذف ترم از سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی

معاون دانشجویی دانشگاه امیر کبیر گفت: در دوران کرونا درخواست حذف ترم از سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به علت کار‌های پژوهشی افزایش یافته است.

سیاوش خرسندی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف ترم دانشجویان در دوران کرونا، اظهار کرد: تعداد کمی از دانشجویان مقطع کارشناسی یعنی حدود ۳۰ نفر به علت تعداد واحد‌های زیاد در دوران کرونا اقدام به حذف ترم کردند.

او افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی به خصوص افرادی که در مراحل پژوهشی فعالیت می‌کردند در دو ترم گذشته درخواست زیادی برای حذف ترم داشته اند، چرا که درس آموزشی نداشته اند و به همین علت حذف ترم خللی در تحصیل آن‌ها ایجاد نمی‌کرد.

خرسندی با بیان اینکه حذف ترم به علت عقب افتادگی‌های دانشجویان در فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌شود، تاکید کرد: دانشگاه صنعتی امیر کبیر سعی کرده است تا با درخواست حذف ترم دانشجویان موافقت کرده و در راستای اعطای سنوات تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

او ادامه داد: ویروس کرونا باعث آسیب رسیدن به کار‌های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی شد به همین علت همواره سعی کرده ایم با ارائه سنوات کافی به آن‌ها، تحصیل شان را تا حدودی آسان‌تر کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره برگزاری کلاس‌های عملی، گفت: بیشتر کلاس‌های عملی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با برنامه ریزی دانشکده‌ها در اوایل اسفندماه به صورت فشرده برای تمامی دانشجویان برگزار شد و در همین راستا به دانشجویان غیربومی هم خوابگاه داده شد و در  ارائه اسکان مشکلی نداشتیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.