خرسندی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر تجمیع می‌شوند/ ارتقای خوابگاه‌های رده ۴ و ۵ به ۱ و ۲

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: در حال برنامه ریزی برای افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی و تجمبع خوابگاه‌های دانشجویی هستیم.

سیاوش خرسندی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت خوابگاه‌های متاهلی اظهار کرد: ارتقای خوابگاه‌های متاهلی نیازمند کمک خیرین و افزایش بودجه دانشگاهی است.

او افزود: برای افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی بودجه زیادی در دست نداریم و باید در این زمینه برنامه ریزی ویژه‌ای در سطح ملی داشته باشیم.

خرسندی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه امیرکبیر وجود دارد که جواب گوی نزدیک به یک سوم نیازهای ما بوده است و قصد افزایش آن را داشته ایم، اما امکانات محدودی در دست داریم.

او با بیان اینکه در خوابگاه‌های مجردی دانشگاه امیرکبیر حدود ۵ هزار نفر مستقر هستند، تاکید کرد: طی چند سال گذشته تمام خوابگاه‌های رده ۴ و ۵ را به خوابگاه‌های رده ۱ و ۲ ارتقا داده ایم که آخرین خوابگاه رده ۴ ما در حال حاضر با هزینه‌ای حدود ۳ و نیم میلیارد تومان مراحل پایانی بازسازی خود را طی می‌کند و به زودی برای اسکان دانشجویان آماده خواهد شد.

وضعیت تجمیع خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه در دانشگاه امیرکبیر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره تجمیع خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه گفت: برنامه راهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه خوابگاه‌ها این است که به ۴ نقطه یعنی ۲ نقطه برای دختران و ۲ نقطه برای پسران تجمیع شوند.

خرسندی اضافه کرد: امسال در راستای تجمیع خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه به خریداری یک زمین اقدام کرده ایم تا مجتمع خوابگاه‌های پسرانه را توسعه دهیم و اکنون در مرحله اخذ مجوز ازشهرداری هستیم تا زمینی که برای خوابگاه‌ها را در اختیار داریم تکمیل کنیم و به اینصورت ساخت خوابگاه شهید نفیسی را با ظرفیت ۳۰۰ الی ۳۵۰ نفر شروع کنیم.

او گفت: طی ۳ سال گذشته به ساخت دو ساختمان جدید خوابگاه دخترانه در خیابان رشت اقدام کرده ایم و در حال مذاکره هستیم تا در صورت امکان ظرفیت آن‌ها را گسترش دهیم، همچنین در تابستان ۲ خوابگاه دخترانه مستقر در خیابان سعید را بازسازی کرده ایم و در این خیابان ۸ ساختمان خوابگاهی وجود دارد که با امکانات موجود آن‌ها را ارتقا بخشیده ایم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر جواب گوی نیاز تمامی دانشجویان است، متنهی کیفیت و استاندارد‌های آن‌ها با دریافت تسهیلات ویژه از سوی بانک‌ها و کمک خیرین باید ارتقا یابد.

خرسندی افزود: امسال در نظر داریم تا یک ساختمان جدید خوابگاهی را با زیربنای ۵ هزار متر مربع و ظرفیت ۳۰۰ نفر در خیابان حافظ بسازیم که هم اکنون در حال انجام کار‌های اداری آن هستیم و بعد از ساخت احتمال دارد که این خوابگاه به دانشجویان دکتری اختصاص داده شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
خوابگاه غیر انفرادی = طبقه هفتم جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
دلم برای دانشگاهم تنگ شد یادش بخیر
Iran (Islamic Republic of)
نشاط
۲۰:۲۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
ممنون عالی بود