نتانیاهو: به‌زودی به امارات سفر خواهم کرد

نخست‌وزیر صهیونیست‌ها ضمن اعلام برنامه مجدد برای سفر به امارات، اعلام کرد امارات ۱۰ میلیارد دلار در سرزمین‌های اشغالی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به لغو سفر نتانیاهو به امارات بیانیه‌ای را صادر کرد.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زبان نتانیاهو اعلام کرد: «به‌زودی به امارات سفر خواهم کرد. امروز به‌دلیل وجود برخی دشواری‌ها در هماهنگی سفر هوایی از طریق اردن این امکان فراهم نشد.»

در این بیانیه تصریح شده است: «امارات ۱۰ میلیارد دلار در چند پروژه مختلف در اسرائیل سرمایه‌گذاری خواهد کرد.»

دفتر نتانیاهو اعلام کرد: «اردن در ساعت پایانی اجازه عبور هواپیما از آسمان این کشور را صادر کرد، اما به‌دلیل تاخیر در دریافت این مجوز نخست‌وزیر با شیخ محمد بن زاید، ولیعهد عربستان توافق کردند تا این دیدار در زمان دیگری انجام شود.»

پیش از این یک مقام ارشد دیپلماتیک اردنی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد اردن مانع ورود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر صهیونیست‌ها، به حریم هوایی این کشور می‌شود؛ مسأله‌ای که سفر نتانیاهو به امارات را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس این گزارش، سفر امروز نتانیاهو به امارات و دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی‌ها، به تعویق افتاده است.

این منبع دیپلماتیک اعلام کرد: «تعویق سفر نتانیاهو به امارات اندکی پیش از عزیمت اتفاق افتاد و با بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم که دلیل آن لغو بازدید دیروز ولیعهد اردن از مسجد الاقصی در سرزمین‌های اشغالی است.»

روز گذشته مقامات صهیونیستی مانع سفر «الحسین بن عبدالله» ولیعهد اردن، به فلسطین اشغالی و بازدید او از مسجد الاقصی شدند.

شبکه صهیونیستی کان گزارش داد برخلاف آن‌که جزئیات این سفر ولیعهد اردن پیش‌تر اعلام و موافقت شده بود، مقامات رژیم اشغالگر مانع ورود و بازدید او به مسجد الاقصی شدند. دلیل آن‌ها نیز تعداد بیشتر محافظان ولیعهد اردن از آنچه پیش‌تر اعلام و توافق شده بود عنوان شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده اردن به تفاهم صورت گرفته متعهد نبوده است.

پیش‌تر پیش‌بینی شده بود نتانیاهو احتمالا در جریان سفر امروز خود به امارات با ولیعهد عربستان سعودی دیدار داشته باشد. بنا بود این دیدار اولین ملاقات نتانیاهو و بن‌سلمان پس از امضای توافق عادی‌سازی میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار