در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روش محاسبه عیدی کارگران اخراجی قبل از اسفند ماه اعلام شد

یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: اگر کارگری در شهریور، دی و یا بهمن ماه اخراج شده باشد؛ عیدی آن باید به نسبت مجموع ماه‌های خدمت محاسبه شود.

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی در گفت‌وگو خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کارفرمایان تا آخر اسفندماه مهلت دارند که عیدی و پاداش کارگران را پرداخت کنند. در صورت اتمام قرارداد، استعفاء و یا اخراج قبل از اسفندماه به کارگران عیدی و پاداش نیز تعلق می‌گیرد.

او با بیان اینکه  از روز اول کارگر مشمول دریافت عیدی و پاداش و همچنین سنوات خدمت است، گفت: حال اگر کارگری در شهریور، دی و یا بهمن ماه اخراج شده باشد، باید به نسبت مجموع ماه‌های خدمت محاسبه انجام شود، یعنی اگر ۱۰ ماه کار کرده باشد اینجا مبلغ عیدی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تقسیم بر ۱۲ و سپس ضربدر ۱۰ می‌شود.

این کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی افزود: اگر کارگر پاره وقت است و ساعتی کار کرده، باید مجموع ساعات در طول مدت یک سال به دست بیاید و سپس تبدیل به ماه شود تا در نهایت عیدی محاسبه شود.

حاجی زاده بیان کرد: اخراج کارگران مشمول قانون کار باعث از بین رفتن عیدی و پاداش سالیانه نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باز نشسته مخابرات راه دور ایران -شیراز
۱۱:۴۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
سال90 بازنشسته شدم هنوز حقوق ده ماه و سنوات را طلب دارم هیچ نهادی هم رسیدگی نکرده است . بیش از هزار نفر از کارکنان از سال86 تا حالا طلب دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
حقوق سال ۹۸همراه با عیدی اون سال را بهمون ندادن اونم یه کارگر خدماتی در اداره تربیت بدنی بصورت قراردادی پاره وقت که الان هم بیکارمان کردن کجای کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
نه بابا چقدر فکر کردین به این نتیجه رسیدین.
آخرین اخبار