آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌ها در سمنان

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب الله خجسته پور رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: روند ثبت نام تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۲۶ اسفند ماه در مجموع به مدت هفت روز ادامه دارد.

او بیان کرد : چهار روش برای ثبت نام داوطلبان وجود دارد که روش نخست ،حضور افراد در فرمانداری هاست به علت شرایط کرونایی و زمان بر بودن آن، توصیه نمی‌شود.

خجسته پوراظهار داشت : روش دوم استفاده از اپلیکیشن موبایلی است که این سامانه از طریق سایت وزارت کشور در دسترس است و همچنین در روش سوم داوطلبان از طریق رایانه‌های شخصی و در روش چهارم نیز با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک می‌توانند ثبت نام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: در همه این روش‌ها داوطلبان برای تحویل مدارک در مدتی بسیار محدود به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

او بیان کرد : مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام در شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر، فوق دیپلم و بیش از ۲۰ هزار نفر لیسانس است.

خجسته پور تصریح کرد: برخی از مقامات نیاز است که از کار فعلی خود استعفا داده و در زمان ثبت نام اصل مدرک موافقت با استعفا را هم ارائه کنند.

همچنین سید عباس دانایی دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: شهر‌های با جمعیت ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر دارای شورای ۷ نفره با ۵ عضو علی البدل خواهند بود که بر اساس سرشماری سال ۹۵، سمنان، شاهرود و دامغان در این فهرست قرار دارند.

او افزود: سایر شهر‌های استان سمنان دارای شورای ۵ نفره با ۳ عضو علی البدل خواهند بود.

انتهای پیام / ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.