نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران:

مشرک بودن حضرت ابوطالب (ع) کذب محض است

عبدالله الدقاق گفت:مورخان به دلیل دشمنی با امام علی (ع) حضرت ابوطالب(ع) را مشرک معرفی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام عبدالله الدقاق،نماینده شیخ عیسی قاسم،رهبر شیعیان بحرین در ایران در همایش ابوطالب حامی پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: ابوطالب از بدو تولد پیامبر نسبت به رسالت و نبوت ایشان آگاه بود و پس از بعثت نیز به نبی مکرم اسلام ایمان آورد و به صورت هوشمندانه به حمایت از ایشان پرداخت.

او با بیان این که برخی مورخان به دلیل کینه‌ای که به حضرت علی (ع) داشتند حضرت ابوطالب را مشرک معرفی کردند، گفت: مورخان با هدف تحریف واقعیت این گونه نوشتند که ابوطالب مشرک از دنیا رفت و ابوسفیان و هند مسلمان بودند که این مسئله یک دروغ مشهود است.

رئیس حوزه علمیه ائمه اطهار (ع) با اشاره به این که اسناد تاریخی نشان دهنده موحد بودن نبی مکرم اسلام است، تصریح کرد: زمانی که حضرت ابوطالب (ع) به همراه رسول اکرم (ص) در سن کودکی او به شام رفت، راهب مسیحی به حضرت ابوطالب (ع) خبر داد که حضرت محمد (ص)، خاتم النبیین است.

او با اشاره به برخی اسناد برای موحد بودن ابوطالب (ع) گفت: زمانی که مکه دچار قطحی شد، حضرت ابوطالب (ع) پیامبر (ص) را آورد و خداوند را به جان او قسم داد و باران بر مکه بارید که قصیده‌های حضرت ابوطالب (ع) همچون قصیده لامیه و قصیده نونیه از مهم‌ترین اسناد برای ایمان حضرت ابوطالب (ع) است.

نماینده آیت الله عیسی قاسم در بخش پایانی سخنانش با تاکید براین که مشرکان مکه عهدنامه‌ای بین خودشان برای تحریم و بایکوت رسول اکرم (ص) بستند، بیان کرد: موریانه این عهدنامه را خورد و رسول اکرم (ص) این مسئله را به حضرت ابوطالب (ع) خبر داد و ایشان نیز نزد مشرکان آمد و گفت که اگر این اتفاق رخ نداده بود، من حضرت محمد (ص) را به شما تسلیم می‌کنم و گرنه محاصره را بردارید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار