برگزاری همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها در چهارمحال و بختیاری

نخستین همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها با محوریت تاریخ، فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری با ارائه پنج مقاله برتر در استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عباس قنبری عدیوی دبیر اجرایی همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها گفت: ۱۲۰ مقاله در سه بخش اصلی «تاریخ و باستان‌شناسی»، «جغرافیا» و «فرهنگ» به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۳۰ مقاله برتر دریافت شده با نظر داوران در کتابی با عنوان مجموعه مقالات به چاپ خواهد رسید.

او افزود: ۱۰۰ چکیده مقاله دریافتی نیز در اثری دیگر برای استفاده علاقمندان چاپ و عرضه می‌شود و ۱۵ مقاله پس از انتشار در قالب پوستر در بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری به نمایش درمی‌آید.


بیشتر بخوانید


قنبری اضافه کرد: پنج مقاله نیز با تأیید کمیته علمی و کمیته داوران همایش رتبه ارائه سخنرانی را کسب کرد و به منظور دسترسی فرهیختگان و پژوهشگران، مقالات این همایش در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و مرجع تخصصی کنفرانس‌های ایران (سیویلیکا) نمایه می‌شود.

او اظهار داشت: بازخوانی نقادانه مطالعات صورت گرفته درباره تمدن ایرانی، همچنین شناسایی و معرفی مطالعات ایران شناسانه توسط پژوهشگران و محققان از اهداف برگزاری نخستین همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها است و تلاش خواهد شد از آثار تألیف شده در تدوین دانشنامه جامع استان استفاده شود.

قنبری ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری به‌زودی همایش درون استانی با عنوان تاریخ، فرهنگ و هنر در استان برگزار خواهد شد تا زوایای دیگری از این ظرفیت‌ها با کمک محققان و صاحب‌نظران در بستر علمی و پژوهشی معرفی و شناخته شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار