همایش بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام در قم برگزار شد

همایش بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام در پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،تبیین و گفتمان سازی علمی و عالمانه و پژواک تاثیرات گام نخست انقلاب در جهان اسلام از اهداف این همایش بود که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به برگزاری موفق بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی در سال گذشته این همایش را برپا کرد.

در این همایش حجت الاسلام قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در سخنانی گفت: این همایش پژواک بین‌المللی بیانیه گام دوم را رصد می‌کند، چراکه برخی می‌پنداشتند بیانیه داخلی است و قبل از آنکه داخلی باشد تمدنی، فراملی و بین‌المللی است و در واقع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تحولی در علوم انسانی است و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: ویژگی دوم همایش این است که بر نگاه به بیانیه محصور نشده بلکه با بیانیه به افق‌های دوردست نگاه کرده است و به جای اینکه تمرکز بر متن داشته باشد نوعی رویکرد اخباری‌گری به بیانیه داشته باشد و با بیانیه به افق‌ها نگاه می‌کند.

حجت الاسلام قمی گفت: این بیانیه بیانیه‌ای نیست که جمود بر متن داشته باشد بلکه باید با نگاهی به شرایط اجتماعی، تاریخی، محیطی و بین‌المللی هدف غایی بیانیه و مسیر نهایی بیانیه را در نظر داشته باشد و با جمودگرایی مخالف است؛ بیانیه ترسیم‌گر وضع آینده و ضمانت بخش استمرار حرکت در آینده و منشور انقلاب اسلامی و ناظر به حرکت تمدنی است که با تحلیل منطقی، منصفانه و مشفقانه جهت آینده را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه هدف و نگاه اصلی در این بیانیه چیست؟ کجا باید برویم؟ هدف اصلی متن و مؤلف چه بوده است؟ گفت: بیانیه به‌عنوان راهنما برای ما باشد که انقلاب اسلامی ما مانند بقیه انقلاب‌های جهان بازتاب‌های فرامرزی دارد و در منطقه و در عرصه بین‌الملل تأثیرات خاص خودش را داشته است که این تأثیرات انقلاب یک امر طبیعی است و کسی نمی‌تواند مانع آن شود

برگزاری کمیسیون‌های تخصصی گام دوم انقلاب و جهان اسلام و انقلاب اسلامی و آورده‌های تمدنی از دیگر برنامه‌های صبح امروز همایش بود که به صورت مجازی اجرا شد.

رونمایی از سه جلد کتاب شامل ۱ هزار و ۵۷۶ صفحه مقالات علمی نشست‌ها و مصاحبه‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

این همایش عصر امروز با برگزاری پنل‌های تخصصی و سخنرانی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به کارخود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار