جشنواره بین المللی شیخ طوسی در قم برگزیدگانش را شناخت

بیست و دومین جشنواره بین المللی شیخ طوسی در قم با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مجتمع عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام رضایی، رئیس پژوهشگاه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم گفت: امسال ۲ هزار و پانصد و هشتاد اثر از سوی طلاب، اندیشمندان و اساتید حوزه و دانشگاه از ۶۰ کشور در سه بخش مقاله، کتاب و پایان نامه، با موضوع ویژه «ابعاد بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» به دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی ارسال و در نهایت با نظر داوران، ۷۰ اثر شایسته تجلیل شناخته  شد.


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این مراسم  تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و شکل گیری تمدن نوین اسلامی را نیازمند استفاده از ظرفیت و توان نسل جوان، بهره گرفتن از تجربه اندیشمندان، فضلا و خبرگان علمی و پژوهشی و ایجاد ساختار جدید متناسب با الگو‌های تمدن نوین اسلامی دانست.


آیت الله حسینی بوشهری افزود: بیانیه گام دوم در اصل نظریه انقلاب اسلامی است که باید توسط طلاب نخبه‌ جوان و با انگیزه تبیین شود تا همه ملل آزادیخواه با اهمیت این بیانیه و لزوم شکل گیری تمدن نوین اسلامی آگاه شوند.


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در راه تحقق اهداف و آرمان‌های خود، همواره با موانع، چالش‌ها و فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه است که با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی و همراهی ملت ایران از این موانع نیز به سلامت عبور و راه عزت و اقتدار را سپری خواهد کرد.


حجت الاسلام و المسلمین عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه نیز در این مراسم با بیان این که تمدن نوین اسلامی می‌تواند ارزش‌های انسانی را به جامعه بشری ارائه کند گفت: ایجاد تمدنی با این ظرفیت، وسعت و عظمت نیاز به طراحی، تبیین و ارائه مبانی معرفتی و تولید علم با نگاه دینی توسط نظریه پردازان و نخبگان علمی و حوزوی دارد.


در این مراسم همچنین از آیت الله حسین بوشهری به پاس بیش از سه دهه فعالیت‌های علمی و تربیتی در عرصه بین الملل قدردانی شد.


گفتنی است: بیست و سومین جشنواره بین المللی شیخ طوسی فروردین سال ۱۴۰۰ آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار