بیمارستان رضوی مشهد موفق به دریافت لوح سبز شد

بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد موفق به دریافت "لوح سبز" در بیست و دومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محسن محور رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مراسمی که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران برگزار شد، که این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس در بیمارستان رضوی مشهد نیز برپا بود،گفت: تبدیل بیمارستان رضوی به یک بیمارستان سبز و سلامت محور یکی از برنامه‌های اینجانب پس از پذیرش مسئولیت بوده است بطوریکه در یک سال گذشته کارکنان این بیمارستان در تحقق این هدف تلاش بسیار داشته‌اند.

او افزود: در این بیمارستان سلامت محور مجموعه‌ای از عوامل زیست محیطی به منظور کاهش تولید زباله و آب آلوده، گسترش فضای سبز و کمک به جلوگیری از آلودگی صدا و هوا انجام می‌شود.

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی ادامه داد: کسب لوح سبز در بیمارستان رضوی در حالی اتفاق افتاده است که میزان زباله‌های عفونی در این بیمارستان در یکسال گذشته همگام با شیوع کرونا افزایش داشته است.

محور با بیان اینکه بیمارستان عاری از دخانیات یکی دیگر از اقدامات زیست محیطی است، بیان کرد: در حال حاضر دو بیمارستان کسرا در تهران و رضوی در مشهد عاری از از دخانیات شناخته شده‌اند و با اقدامات انجام شده اکنون هیچ خانواده بیمار و کارکنان اجازه استعمال سیگار در این بیمارستان ندارند.


بیشتربخوانید


او کاشت ۱۰ هزار درخت در محوطه بیمارستان رضوی و ایجاد کلاس‌های آموزشی در اطراف بیمارستان برای اطلاع‌رسانی افراد جامعه در زمینه ارتقای سلامت محیط را از دیگر اقدامات انجام شده به همین منظور برشمرد.

مرضیه سادات موسوی مسئول بهداشت محیط بیمارستان تخصصی رضوی گفت: به منظور الزامات زیست محیطی برای دریافت لوح سبز طی یک سال گذشته اقدامات مختلف در این بیمارستان انجام شده است.

او افزود: مدیریت پسماند و کاهش تولید زباله، دفع صحیح و بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی، بی‌خطر سازی و دفع صحیح دارو‌های شیمیایی، دفع صحیح فاضلاب بیمارستانی، گسترش فضای سبز و کاشت درختان میوه و درختچه‌های زینتی سازگار با محیط، کاهش آلودگی صدا و آب و آبیاری قطره‌ای از جمله اقدامات انجام شده به همین منظور به شمار می‌روند.

مسئول بهداشت محیط بیمارستان تخصصی رضوی ادامه داد: هم‌اکنون فضای سبز بیمارستان رضوی با پساب حاصل از تسویه فاضلاب به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود و همچنین به منظور آلودگی صدا و هوا اقدامات زیست محیطی و اصلاحی مختلف انجام شده است.

در این همایش ملی سه واحد از استان خراسان رضوی شامل بیمارستان رضوی مشهد، شرکت ایران خودرو و شرکت پردیس شهد رایحه، موفق به دریافت لوح سبز شدند.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار