در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

انتقال بیش از ۳۶ هزار مصدوم توسط اورژانس هوایی

رئیس اورژانس هوایی اورژانس گفت: بیش از ۳۶ هزار مصدوم توسط اورژانس هوایی کشور به مراکز درمانی منتقل شده اند.

محمد سرور رئیس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در کشور ۴۷ پایگاه اورژانس هوایی داریم، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۶ پایگاه اورژانس هوایی دارای بالگرد و یک پایگاه دارای هواپیمای بال ثابت داریم که ابن پایگاه مربوط به کلانشهر تهران است.

او ادامه داد: پایگاه هواپیمای بال ثابت برای انتقال اعضای پیوندی و نجات جان هم وطنان برای مسافت های طولانی است که بیش از ۲۵  هزار و ۴۴۰ پرواز در سال گذشته انجام داده است همچنین ۳۴ هزار مصدوم هم به وسیله اورژانس هوایی به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

رئیس اورژانس هوایی سازمان اورژانس هوایی کشور بیان کرد: براساس آخرین ارزیابی های انجام گرفته ۵۰ درصد از ماموریت های اورژانس هوایی مربوط به حوادث ترافیکی و ۲۸ درصد از ماموریت ها به دلیل حوادث غیر ترافیکی مانند سقوط از ارتفاع و غرق شدگی و برخورد صاعقه است.

او اضافه کرد: ۱۱ درصد از ماموریت‌های اورژانس هوایی مربوط به انتقال مادران باردار پر خطر از مناطق صعب العبور به مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات تخصصی است و بقیه مربوط به انتقال بیماران مبتلا به سکته قلبی و مغزی می‌شود.

سرور بیان کرد: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مادر باردار توسط اورژانس هوایی منتقل شده اند و ۱۱ هزار و ۲۸۸ ماموریت حوادث ترافیکی نیز توسط اورژانس هوایی انجام شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار