صابریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۲۰ درصد از حوادث ترافیکی تهران مربوط به عابران پیاده است

رئیس اورژانس تهران گفت: اعمال محدودیت‌های کرونایی در تهران باعث شده است تا میزان تردد در سطح شهر کاهش پیدا کند.

پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به تاثیر اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور و به ویژه تهران اظهار کرد: نتایج تاثیر اعمال هرگونه محدودیت بین یک ماه تا ۴۰ روز بعد مشخص خواهد و به طور کلی اعمال این محدودیت‌های کرونایی در تهران باعث شده تا میزان تردد در سطح شهر کاهش پیدا کند و ماموران اورژانس در مدت زمان کم تری بر بالین بیماران و صحنه‌های حوادث حاضر شوند.

او ادامه داد: در حال حاضر روزانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ تصادف در تهران رخ می‌دهد که حدود ۲۰ درصد از این حوادث مربوط به تصادف عابربانک پیاده است. امروزه شدت حادثه‌ها و تصادف در میان عابران پیاده بیشتر است و این موضوع نشان دهنده این است که رانندگان وحتی خود افراد پیاده باید با دقت بیشتری در سطح شهر تردد داشته باشند.

رئیس اورژانس تهران بیان کرد: متاسفانه معابر و خیابان‌های تهران استاندارد‌های لازم را نداشته و این معابر ایمن برای عابران پیاده نیست. نقاط پر حادثه خیز به کمک GSI تهیه و در اختیار شهرداری برای رفع نواقص گذاشته شده است.

صابریان گفت: در حال حاضر دو بالگرد هوایی در تهران وجود دارد و با کمک شهرداری پد‌های بالگرد هوایی خوبی در نقاط مختلف شهر طراحی و ساخته شده است؛ امروزه تهران دارای دو بالگرد است و بر اساس استاندارد‌های بین المللی باید به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت یک بالگرد باید در آن منطقه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار