نظری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

به‌روزسانی قوانین محیط زیستی اولویت کمیسیون کشاورزی در سال ۱۴۰۰

عضو کمیسیون کشاورزی بازنگری و به‌روزرسانی قوانین حوزه محیط زیست را اولویت کاری کمیسیون متبوع خود در سال ۱۴۰۰ دانست.

علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اولویت کاری کمیسیون خود را در حوزه محیط زیست، بررسی،  بازنگری و به‌روزرسانی قوانین اعلام کرد و گفت: این موضوع به کمیته محیط زیست  و مسئول آن محول شده است تا یک بار دیگر، قانون‌هایی که سال‌ها از تصویبشان گذشته است، به‌روزرسانی شود و سپس در صحن کمیسیون مورد بررسی و اصلاح لازم قرار گیرد.

وی موضوع محیط زیست را ملی دانست  و تصریح کرد: محیط زیست تنها ویژه نسل حاضر نیست و به نسل‌های آینده نیز تعلق دارد. این حوزه به سلامت و امنیت روانی جامعه بازمی‌گردد و حتی در اقتصاد کشور نیز اثرگذار است. در کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم به بخش محیط زیست اهمیت داده شده و از آن غفلت نکرده‌ایم.

نظری تصریح کرد: در ماه‌های گذشته این دوره از پارلمان، مباحث محیط زیستی مورد توجه قرار گرفته و نشست‌هایی با رئیس سازمان محیط زیست، مجموعه‌های بازیگر در زمینه آلایندگی و شرکت‌های خودروسازی برگزار کرده‌ایم. به علاوه مطالبات نمایندگان بیان شد و عملکرد و دستورالعمل‌هایشان هم مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ باید فرهنگ سازی شود که همگی محیط زیست را مسئله ملی بدانند؛ در نتیجه هم دولت و مردم در حوزه محیط زیست نقش آفرین باشند و هر کس به نقش خود درست عمل کند. از سویی رسانه‌های گروهی، صدا و سیما و مردم در کنار دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به مسئولیت خود درباره محیط زیست عمل کنند. این عرصه را نباید صرفاً به خاطر قانون و جریمه محافظت کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار