راستینه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحقیق‌وتفحص از «انتقال های آب بین حوضه‌ای از سوی وزارت نیرو» کلید خورد

نماینده شهرکرد از ارائه «طرح تحقیق و تفحص از انتقال های آب بین حوضه‌ای از سوی وزارت نیرو» خبر داد.

احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتقال آب‌ بین حوضه‌ای در کشور و فشار و لابی‌های موجود، از ارائه «طرح تحقیق و تفحص از انتقال های آب بین حوضه‌ای از سوی وزارت نیرو» خبر داد.

وی افزود: این طرح با موافقت هیئت رئیسه مجلس و با امضای تعدادی از نمایندگان به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست ارجاع شده است که بر اساس آیین نامه داخلی پارلمان، کمیسیون موبوط مکلف است ضمن بررسی، نتیجه را حداکثر ظرف دو هفته اعلام کند.

نماینده شهرکرد  تصریح کرد: مهم ترین مباحث مطرح شده در این تحقیق و تفحص، انتقال‌های آب بین حوضه‌ای اجرا شده است؛ افزون بر این، مواردی از جمله انتقال آب مرتبط با حوضه آبی گلاب و بهشت‌آباد که با فشار و لابی به دنبال اجرای آن هستند، در این طرح دنبال می‌شود.

راستینه اظهار کرد: البته سایر طرح‌های انتقال آب با توجه به مطالعات زیست محیطی آنها و همچنین بررسی حقوق مورد اعتراض واقع شده استان‌های مبدأ، به ویژه در استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان که بیش از نکات فنی و تخصصی، فشارهای سیاسی و قدرت تأثیر داشته است، مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار