جشنواره ساخت سفره‌ هفت‌سین از مواد بازیافتی در قم فراخوان شد

سرپرست سازمان مدیریت پسماند قم از فراخوان نهمین دوره جشنواره ساخت سفره‌های هفت‌سین از مواد بازیافتی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید عبدالله میرابراهیمی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به برگزاری نهمین دوره از جشنواره ساخت سفره هفت‌سین از مواد بازیافتی اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی جامعه و شیوع ویروس کرونا بهتر است در منزل و در کنار خانواده بمانیم که این امر نیازمند سرگرمی‌های مناسب و آموزنده است.

او افزود: این جشنواره در قالب ساخت زیبا‌ترین سفره‌های هفت‌سین از مواد بازیافتی، مستعمل و دورریختنی برگزار می‌شود.

میرابراهیمی ادامه داد: هدف از این طرح نهادینه کردن استفاده بهینه از مواد دورریختنی، استفاده از زبان هنر و آفرینش‌های هنری در بحث فرهنگ‌سازی، آشنا کردن خانواده‌ها به‌خصوص کودکان با مقوله بازیافت، توجه جدی به حفاظت محیط‌ زیست و جلب مشارکت مردم در همراهی با مدیریت شهری به‌منظور کاهش پسماند در سطح شهر است.

میرابراهیمی با اشاره به زمان ارسال آثار عنوان کرد: با توجه به این که این جشنواره به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، شهروندان خوش‌ذوق و هنرمند قمی تا ۲۵ اسفندماه فرصت دارند نسبت به ارسال عکس از آثار خود اقدام کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در پایان جشنواره نیز به نفرات بر‌تر جوایز ارزنده‌ای تعلق خواهد گرفت.

او با بیان این که مواد مصرفی به کار رفته در آثار هنری از مواد قابل ‌استفاده باشد و رعایت موارد بهداشتی در اولویت کار قرار گیرد، افزود: آثار ارائه ‌شده باید از لحاظ محتوا و قالب ضمن حفظ اصول زیبایی‌شناسی از پویایی و نوآوری برخوردار باشد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.