رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

یک چهارم از دانشگاه‌ها مدارک با استعلام صادر کردند

صدیقی گفت: تاکنون یک چهارم از ۸۰ دانشگاه، مدارک خود را با استفاده از «کیوآرکد» صادر کردند، مابقی هم در حال آماده شدن هستند.  

مجتبی صدیقی، رئیس سازمان اموز دانشجویان و معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جعل مدرک و امکان پذیری آن توسط «کیو آرکد» اظهار کرد: سامانه استعلام مدارک تحصیلی در وزارت علوم به نام سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان ایجاد شده است که به این وسیله با ارتباطی که با دانشگاه‌ها داریم، مدارک تحصیلی برای دانشجویی که فارغ التحصیل می‌شوند در سامانه وزارت علوم  ثبت می‌شود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: تعدادی از دانشگاه‌ها که مدارک تحصیلی آن‌ها قبلا توسط وزارت علوم تصویب و تعیین می‌شد از حدود یک سال پیش هر مدرکی که صادر می‌کنند دارای «کیوآرکد» است و این مدرک به دست هر کسی که برسد با کد قابل استعلام است.  

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: کد صحت مدرک و محتوای مدرک از طریق سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان قابلیت استعلام دارد. ۸۰ دانشگاه داریم که اجازه صدور مدرک به صورت مستقل را دارند. با این دانشگاه‌ها هماهنگ شده است که هر مدرکی که صادر می‌کنند با استفاده از سامانه ما «کیوآرکد» را بگیرند و با استفاده از آن صحت آن مدرک را استعلام کنند.  

صدیقی بیان کرد: یک چهارم از ۸۰ دانشگاه، مدارک خود را با استفاده از «کیوآرکد» صادر کردند، مابقی هم در حال آمادگی و هماهنگ شدن هستند.  

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: با استفاده از این سامانه، جعل مدارک دانشگاهی فوق العاده کاهش پیدا می‌کند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: امکان تخلف و جعل مدرک ممکن است یک در هزار وجود داشته باشد ولی به نظرما اگر دستگاه های مختلف خودشان را موظف کنند مدرک فردی که به آن ارگان ارائه می‌شود را صحت سنجی کنند و یک استعلام ساده بگیرند، این مسائل به وجود نمی آید. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار