تولید یکی از گونه‌های محبوب گل رز در مشهد

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد گفت: به تازگی نوع جدیدی از گل رز به نام گل رز جاودان، با تغییرات ژنتیکی در مشهد تکثیر شده و به یکی از محبوب‌ترین انواع گل رز تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جعفری مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد گفت: گل رز جاودان با همان کیفیت و طراوت گل‌های رز معمولی، با جدید‌ترین تکنولوژی روز مومیایی می‌شوند.

او افزود: پیشرفت تکنولوژی و استفاده از روش‌های جدید، قابلیت تولید گل‌های رز طبیعی جاودان را در طیف رنگی بسیار گسترده‌ای فراهم ساخته است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: بر خلاف تصور عموم، گل‌های رز جاودان کاملا طبیعی است که طی پروسه‌های منحصر به فردی از گل‌های تازه رز به عمل آمده اند.

جعفری بیان کرد: این گل‌ها می‌توانند تا چندین سال تازه باقی بمانند بدون این که به آب نیاز داشته باشند یا طراوت، رنگ و زیبایی خود را از دست بدهند. گل رز جاودان بر اساس گستره تقاضای جهانی برای بهبود کیفی گل‌ها تولید شده است.

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: گل رز جاودان را می‌توان یکی از زیباترین و محبوب‌ترین گل‌های سال ۲۰۲۰ میلادی در جهان نامید و باکس گل رز جاودان را لوکس‌ترین روش برای هدیه دادن گل دانست.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد تأکید کرد: گل‌های رز دارای تنوع نوعی و رنگی بسیار بالایی هستند.این تنوع، به جایگاه گل رز در بین ملت‌ها افزوده است. به گونه‌ای که امروزه یکی از پر فروش‌ترین اقسام گل‌های طبیعی، گل‌های رز هستند.

جعفری اظهار کرد: دلیل این تقاضای بالا برای تولید گل رز هم این است که گل رز از نظر کثرت قرارگیری به عنوان گل ملی در رده اول جهان قرار دارد. به طوری که در کشور‌های ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، انگلستان، ایران، عربستان سعودی، عراق، رومانی، مراکش، بلغارستان گل رز به عنوان گل ملی معرفی شده است.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیه فهمیده
۱۱:۵۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
ایا اموزش هم دارند برای رز جاویدان
آخرین اخبار