در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جلوگیری از زنگ زدگی سکو‌های نفتی با محصولات نانویی

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان به بیان توضیحاتی درباره تولید محصولی دانش بنیان که جلوی زنگ زدگی سکو‌های نفتی را می‌گیرد پرداخت.

مهدی رحمانی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عایقی  که از زنگ زدگی سکو‌های نفتی جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: خوردگی در اجسام و مواد به کار رفته در صنایع گوناگون همچون صنایع هوایی، صنایع کشتی‌سازی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که اغلب فلزی هستند بسیار حائز اهمیت بوده و اگر به موقع مورد توجه قرار نگیرد، باعث ایجاد خسارات اقتصادی زیادی می‌شود.

رحمانی در ادامه بیان کرد: وقتی یک قطعه زنگ زده داریم باید از اسیدشویی، سندبلاست  و سمباده کاری استفاده کنیم تا زنگ آهن از بین برود و به متال سولفیس برسیم.  

او در ادامه بیان کرد: موفق به تولید محصولی شده ایم که باید تاول‌ها و پوسته‌های سطح را با یک کاردک  و وایربروس از روی سطح جدا شود و این محصول روی سطح پخش شود.  این محصول  یک پوشش پایدار روی فلز انجام می‌دهد و در نهایت روی خوردگی‌ها مقاومت ایجاد می‌کند.  

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: این پوشش طی ۴۰ دقیقه خشک می‌شود و  تا ۱۰ سال پایدار است. ۷۶۰ ساعت تست غوطه وری را طی کرده و مقاومت حرارتی از منفی ۳۵ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد را گذرانده است.

رحمانی افزود: برای هر چیزی که آهنی باشد و امکان زنگ زدگی را داشته باشد امکان استفاده را دارد. محصول کاملا دانش بنیان و طبیعی است.   زﻧﮓ زدن سطوح آهنی موجب کاهش عمر دستگاه ها، قطعات و تجهیزات آهنی می‌شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان اظهار کرد: اولین شرکت ایرانی هستیم که دانش فنی به چین فروخته ایم و چند خط مبدل زنگ آهن در چین داریم. با فنلاند، عمان، بصره و قطر قرارداد همکاری بسته ایم. در سکو‌های نفتی هر ماه یک لایه رنگ پاشیده می‌شود تا از زنگ زدگی جلوگیری شود، ولی با این محصول دیگر نیازی به رنگ پاشی نداشته ایم.

رحمانی با اشاره به مزایای استفاده از این محصول گفت: تبدیل زنگ روی سطح به کمپلکس پایدار با چسبندگی بالا، ایجاد پوشش محافظ در برابر رطوبت و خوردگی مجدد، قابلیت رنگ‌پذیری برای اعمال پوشش نهایی، قیمت مناسب و وزن سبک، عدم نیاز به تینر و حلال‌های شیمیایی، سهولت و سرعت بالای اجرا، قابلیت روندگی و نفوذ در خلل و فرج بافت زنگ‌زده فلزات، دوام بسیار زیاد و عمر طولانی از مزایای این محصول به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
بی نهایت آفرین
آخرین اخبار