رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در باشگاه‌های ورزشی خطرناک است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم ،گفت: رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در باشگاه‌های ورزشی، می‌تواند این مکان‌ها را به خطرناک‌ترین مکان برای ابتلا به بیماری کرونا تبدیل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجید ارجمند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  شهرستان جهرم،گفت: با توجه به انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و بالا بودن قدرت انتقال و میزان کشندگی این ویروس، مسئولان و مربیان باشگاه‌های ورزشی باید بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به فاصله فیزیکی ورزشکاران توجه ویژه داشته باشند.

او، بیان کرد: از آغاز به کار  دوباره باشگاه‌های ورزشی در جهرم و خفر که مدتی به دلیل شرایط شیوع کرونا فعالیت آن ها متوقف شد، پس از بازگشایی دو باره برای باشگاه‌هایی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکردند ۱۹ اخطاریه صادر کردند که چهار مورد از این اخطار‌ها منجر به پلمب باشگاه متخلف شده است.

ارجمند، تصریح کرد: نبود مواد ضدعفونی مناسب وسایل ورزشی، بی‌توجهی به فاصله فیزیکی افراد و اجازه ورود به ورزشکاران بیش از ظرفیت محیط باشگاه از دلایل اصلی صدور اخطارها و پلمب باشگاه خاطی بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  شهرستان جهرم ، ادامه داد: وجود تهویه مناسب در باشگاه‌ها و بازبودن دریچه‌ها برای رد و بدل شدن هوا بسیار مهم است و محلول ضد عفونی‌ کننده باید در باشگاه‌های ورزشی باشد تا در صورت  مورد آلودگی سطوح، امکان ضدعفونی فوری وجود داشته باشد و علاوه بر این  بعد از خاتمه فعالیت باشگاه، متولیان این اماکن مبادرت به ضد عفونی سطوح و تمام دستگاه‌ها کنند.

او، از ورزشکاران خواست، زمان حضور خود را در باشگاه‌های ورزشی به حداقل برسانند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

بنا به اظهار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر امروز (سوم اسفندماه ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص، هفت هزار و ۹۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۷۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۱۲ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری، با فوت ۷۴ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۴۸۳ نفر رسیده است.

لاری، افزود: هم اکنون ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند و شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار