رعایت دستور العمل بهداشتی یک ضرورت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: شرایط هنوز پایدار نیست و رعایت شیوه نامه بهداشتی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به کاهشی شدن آمار ابتلا، بستری و فوت بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، این شرایط را هنوز پایدار ندانست و تاکید کرد که تنها با تداوم مشارکت همگانی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی شرایط شیوع کرونا، امکان تداوم این وضعیت را متصور هستیم. 

او، در دویست و سی و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس علوم پزشکی شیراز، با تاکید بر ضرورت تداوم مشارکت و همدلی عمومی نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی، بیان کرد: روزهای پایانی پاییز و در پی اعمال محدودیت‌های کشوری، شاهد کاهش آمارهای ابتلا و جان باختن هموطنانمان در اثر کرونا بودیم، در فارس نیز این شرایط که حاصل مشارکت و همکاری خوب مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود، مشهود است.

لطفی، شرایط کنونی را نشان دهنده نقش رعایت فاصله فیزیکی شهروندان در پیشگیری از انتقال این بیماری برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر نیز کانون‌های آلودگی و ابتلا مربوط به مناطقی است که نسبت به رعایت دستور العمل های های بهداشتی سهل انگاری کرده‌اند.

او، ادامه داد: مهمترین هدف این روزها حذف هرچه بیشتر چرخه‌های انتقال بیماری کووید ۱۹، برای کنترل اپیدمی در استان فارس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تاکید بر اینکه تنها شاهد کاهش آمار تعداد بیماران و فوت شدگان هستیم و کروناویروس در کمین سلامت جامعه است، افزود: آنچه این تهدید را جدی‌تر می‌کند، بی توجهی ما نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی و اهمیت اصول پیشگیرانه است، تا ریشه کنی این بیماری فاصله بسیاری وجود دارد.

لطفی، اضافه کرد: در ۲۳۰ نشست روزانه این ستاد، مهمترین محور برنامه ها و اقدامات، مبانی علمی و آخرین یافته های مربوط به این بیماری در سطح بین المللی بوده است.

او، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، مهمترین توصیه هایی که در سطح عمومی مطرح شده، ضرورت استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از تجمعات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در روزهای گذشته شاهد کاهش آمار تعداد بیماران مبتلا، موارد بستری در بیمارستان‌ها، بیماران با وضعیت وخیم جسمی و از همه مهمتر کاهش آمار جان باختگان از بیماری کرونا در فارس بودیم و بعد از حدود ۲ ماه آمار قربانیان این ویروس خطرناک در استان فارس، بار دیگر یک رقمی شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار