آلمان: ایران فرصت دیپلماسی را غنیمت شمارد

در پی انتشار گزارش‌ها درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام، یک سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد بسیار مهم است که ایران فرصت دیپلماسی را غنیمت شمارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، یک سخنگوی دولت آلمان بدون اشاره به عهد‌شکنی‌های غربی‌ها در عمل به تعهدات خود ذیل برجام اعلام کرد بسیار مهم است که ایران فرصت دیپلماسی را غنیمت شمارد.

این اظهارات در پی آن مطرح می‌شود که نشریه پولیتیکو به نقل از برخی منابع نوشت دولت آمریکا به دنبال بررسی امکان بازگشت به توافق هسته‌ای ایران و یا امضای توافقی گسترده‌تر است.

 پولیتیکو در گزارشی به نقل از ۵ منبع آگاه نوشت: رئیس جمهور جو بایدن بار‌ها تکرار کرده است در صورتی که تهران اجرایی کردن شروط توافق را از سر بگیرد، آمریکا به توافق هسته‌ای اولیه باز خواهد گشت. اما داخل دولت بایدن بحث‌ها میان دستیاران ارشد بر سر این است که آیا این بهترین راه است یا باید راه دیگری را پی گرفت که ممکن است پیچیده‌تر باشد.

این نشریه افزود: در همین حال، حامیان توافق ۲۰۱۵ نگران هستند که بایدن عجله‌ای از خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای نشان نمی‌دهد. آن‌ها نگران هستند قدم‌های محتاطانه، راهی را برای منتقدان توافق باز کند. قرار است بایدن امروز جمعه در برابر سران جهان در نشست مجازی کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی کند.

پیش از این هم برخی منابع اعلام کرده بودند آمریکا آمادگی خود را برای گفتگو با ایران در قالب جلسه کمیسیون مشترک برجام با اعضای ۱+۵ نشان داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۱:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
در جواب مقام آلمانی: با اینکه آمریکا از یک توافق چندجانبه بطور یکجانبه خارج شد و امضاء سلف خود را کاغذ پاره ای بی ارزش دانست.....ایران 2سال با صبر راهبردی خودش به مقامات اروپائی و آمریکا فرصت بازگشت داد دیگر چقدر صبر و تحمل؟؟؟؟؟توافقی که 12سال کارشناسی و سبک و سنگین شده و با ریز بینی های دقیق مورد واکاوی قدرتهای اروپائی و 3عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل حلاجی شده دوباره از چه توافق جامع گسترده تری صحبت میشود؟این یعنی چه؟! منظورتان این است که 12سال مذاکره و کارشناسی جامع و گسترده نبوده؟......این قدرتهای اروپائی و آمریکا هستند که باید عجله کنند وگرنه ایران تا رسیدن به انقضاء""بندغروب""فرصت دارد ضمن اینکه در طی 2سال صبر و تحمل راهبردی انواع تحریمهای ظالمانه و فشارهای حداکثری را هم متحمل شده در حالیکه به هوش باشید که ایران هیچ اجباری به اجرای مفادی که خودش داوطلبانه پذیرفته ندارد براحتی میتواند موارد بندهای داوطلبانه خودش در این قرارداد را دیگر اجرائی نکند و این به تصمیم ملت و مجلس ایران دارد نه بیگانگان........
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
اروپا فرصت دیپلماسی را غنیمت بشمارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
چرا این فرصت را غربیها جدی نمیگیرند.
آخرین اخبار