بیشتر مردم انگلیس از توافق‌های پسابرگزیت رضایت ندارند

براساس یک نظرسنجی که نتایج آن به تازگی منتشر شد بیشتر مردم انگلیس از توافق‌های تجاری پسابرگزیت با اتحادیه اروپا رضایت ندارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سی ان ان، نتایج نظرسنجی که توسط یک اتاق فکر مستقل به نام گروه سیاست‌های خارجه انگلیس منتشر شده است، نشان می‌دهد که کمتر از یک چهارم افراد حاضر در این نظرسنجی معتقدند که توافق پسابرگزیت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس حرکتی رو به جلو در جهت ارتباط انگلیس با اتحادیه اروپاست.

۲۷ درصد از حاضران در این نظرسنجی خواهان بازگشت انگلیس به اتحادیه اروپا و همکاری نزدیکتر با این نهاد هستند، ۲۲ درصد تمایل به همکاری و ارتباط نزدیک با اتحادیه اروپا دارند، ولی متعقدند انگلیس نباید به اتحادیه اروپا ملحق شود. ۱۲ درصد هم بر این باورند که انگلیس باید تمام ارتباطات خود با اتحادیه اروپا را قطع کند.

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بازار‌های مالی این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و بیشتر بازرگانان و تجار برای انجام معاملات تجاری با مشکلات عدیده‌ای مواجهند. بیشتر مردم انگلیس معتقدند اتحادیه اروپا بعد از برگزیت به بزرگترین رقیب اقتصادی آن‌ها حتی بیشتر از آمریکا تبدیل شده است. بیشتر افرادی که در این نظرسنجی موافق پیوستن مجدد به اتحادیه اروپا هستند از جوانان انگلیس هستند که در حال حاضر با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه شده اند؛ حدود یک چهارم از افرادی که به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای مثبت داده اند خود را یک "اروپایی اصیل" می‌دانند.

درباره روابط بین المللی دولت بوریس جانسون، ۴۹ درصد از افراد حاضر در نظرسنجی اعلام کرده اند به سیاست‌های دولت انگلیس در زمینه روابط خارجی بی اعتماد هستند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان انتشار این آمار می‌تواند زنگ خطری برای نخست وزیر انگلیس در زمینه تصمیمات سیاسی خود باشد چراکه بیشتر افرادی که پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از آن حمایت می‌کردند در حال حاضر از وضعیت اقتصادی و سیاسی پس از برگزیت راضی نیستند.

دولت انگلیس پس از همه پرسی در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا، اعلام کرد در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ روند رسمی برای خروج از این اتحادیه را آغاز خواهد کرد. در نهایت دولت انگلیس روز جمعه ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار