در دیدار با رئیس رسانه ملی مطرح شد؛

تقدیر مراجع عالیقدر از عملکرد رسانه ملی در تولید محتوای غنی برای مردم

تعدادی از مراجع و روحانیون عالیقدر، امروز با دکتر علی عسکری رئیس صدا و سیما دیدار و از عملکرد رسانه ملی تقدیر کردند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیت الله اعرافی عصر امروز در دیدار دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی با قدردانی از عملکرد صداوسیما، بر ضرورت تقویت عملکرد برون‌مرزی این رسانه برای تببین و ترویج اسلام ناب محمدی تاکید کرد.
وی با تشریح دوره‌های تاریخی ظهور، خیزش و ایفای نقش انقلابی علمای قم در یکصد سال اخیر، بر آمادگی حوزه‌های علمیه برای همکاری با رسانه ملی برای هر چه غنی‌تر شدن محتوای تولیدات رادیویی و تلویزیونی تاکید کرد.

دکتر علی عسکری هم در این دیدار تصریح کرد: صداوسیما با وجود جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن، با تمام وجود کنار مردم ایستاده و در مسیر پیشرفت ایران اسلامی حرکت می‌کند.

وی بر آمادگی رسانه ملی برای شناساندن چهره‌ها و اندیشمندان حوزوی تاکید و تصریح کرد: مشتاق دریافت دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های حوزه‌های علمیه برای تولید آثار قرآنی، به ویژه مفاهیم و قصص قرآنی هستیم.

تقدیر مراجع عالیقدر از عملکرد رسانه ملی در تولید محتوای غنی برای مردم

در پایان این دیدار برنامه‌هایی در جهت هم افزایی همکاری‌های حوزه علمیه با رسانه ملی تنظیم و مقرر شد مدیران دو مجموعه آن را اجرایی کنند.

مردم بیشتر وقت خود را با رسانه ملی می‌گذرانند
آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی تاکید کرد: رسانه ملی باید ناشر علومی‌باشد که از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی باید با روش‌های علمی و هنری، ادب اسلامی را در جامعه ترویج کند، افزود: باید به وزن علمی رسانه افزوده شود، چرا که مردم بیشتر وقت خود را با رسانه می‌گذرانند.

آیت الله جوادی آملی ادب را جزیی از اخلاق بین‌المللی اسلام دانست و افزود: رسانه باید مردم را به وحدت و احترام نسبت به یکدیگر دعوت کند.

این مرجع تقلید با انتقاد از حجم بالای پخش تبلیغات بازرگانی تصریح کرد:البته بودجه مهم است و باید بودجه مورد نیاز رسانه ملی تامین شود، اما اینکه دایم از آنتن غذا و کفش و ... تبلیغ کنیم درست نیست و به جایگاه رسانه لطمه می‌زند.

آیت الله جوادی آملی بر استفاده از جوانان در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: جوانان باید زیر نظر افراد باتجربه امور را پیش ببرند تا به بهترین شکل کار‌ها به سرانجام برسد.

وی افزود:باید با عمق بخشیدن به تحقیقات برنامه‌ای، به مخاطبان رادیو و تلویزیون خوراک مناسب و قوی فکری ارائه کرد.

دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد صداوسیما، بر نقش‌آفرینی صداوسیما در مقاطع حساس و مناسبتی تاکید و آمادگی رسانه ملی را برای تبیین رسانه‌ای تفسیر قرآن کریم آیت الله جوادی آملی اعلام کرد.

رئیس رسانه ملی همچنین از آیت الله جوادی آملی درخواست کرد تا در خصوص برنامه سازی مناسب با رویکرد تبیین قیامت به سازمان صدا و سیما راهنمایی ارایه کنند.

استقبال آیت الله مکارم شیرازی از ایده رئیس رسانه ملی برای تولید آثاری درباره قیامت
آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی وظیفه صدا و سیما را علاوه بر جذب مخاطب، ارائه آموزش ها، تربیت، پرورش و هدایت مردم دانست.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت‌ها بر برنامه سازی و الگوسازی در رسانه ملی، تذکر و پیشنهاد‌هایی را در حوزه آموزش به کودکان و نوجوانان و برنامه‌های کودک و نوجوانان ارائه داد.

آیت الله مکارم شیرازی در همین حال با اشاره به نقش موثر رسانه ملی در آموزش‌ها و آگاهی رسانی درباره مقابله با کرونا خواستار آن شد که رسانه ملی با روشنگری و ارائه اطلاعات دقیق، مقابل افراط و تفریط‌ها در این حوزه بایستد.

وی همچنین این نقد را به صدا و سیما وارد دانست که بودجه این سازمان به دولت وابسته است و تصریح کرد این وابستگی بودجه‌ای نباید موجب آن شود که رسانه ملی در نقد عملکرد‌ها کوتاهی یا چشم‌پوشی کند.

آیت الله مکارم شیرازی به کاهش انتقادات از مسئولان در بخش خبری بیست و سی اشاره و تصریح کرد:احساس می‌کنم بیست و سی، بیست و سی سابق نیست و آنهم احتمالا به خاطر عکس العمل‌ها و فشار‌های دولت است که نباید باشد، چون مردم حق دارند واقعیات و انتقادات به حق از مسئولان را در رسانه ملی ببینند و بشنوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با قدردانی از برنامه‌های خوب رسانه ملی تصریح کرد: امیدوارم در سایه لطف الهی توفیق این سازمان روز به روز بیشتر شود.

تقدیر مراجع عالیقدر از عملکرد رسانه ملی در تولید محتوای غنی برای مردم

دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی در این ملاقات با ارائه گزارشی از عملکرد صدا و سیما به مقایسه بودجه این سازمان با رقبای جهانی خود پرداخت و گفت: رسانه ملی با وجود همه محدودیت‌های بودجه‌ای از نظر فنی خود را در سطح جهانی مجهز نگاه داشته است و کارکنان این رسانه با غیرت تلاش دارند در میدان جنگ نرم مردانه ایستادگی کنند.

وی با تشریح ایده خود برای ساخت آثاری در حوزه قیامت تصریح کرد: اگر بتوانیم قیامت را به خوبی به مردم بشناسانیم مهم‌ترین مانع را در برابر شیاطین ایجاد خواهیم کرد و نور معنویت بیشتر و بیشتر متبلور خواهد شد.

رئیس رسانه ملی همچنین با ارائه گزارشی در خصوص تولید مجموعه تلویزیونی حضرت معصومه (س) تاکید کرد: این اثر از محصولات الف فاخر ویژه سازمان خواهد بود و امیدواریم با کیفیت بسیار خوب به آنتن برسد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
omid
۰۹:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
ضمن احترام
منظورشون شبکه های تلویزیون خودمون هست؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام والا چه عرض کنم من خودم گاهی تلوزیون تماشا می کنم اما از دوستا که سوال می کنم هیچکدام شبکه های ایران تماشا نمی کنند .