عملیات اجرایی ساخت واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: مرحله اول تولید واکسن طیور علیه بیماری نیوکاسل با مشارکت یک سرمایه‌گذار از کشور روسیه در شهر سمنان تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : عملیات اجرایی ساخت واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیون یورو در شهر سمنان بهمن سال گذشته آغاز شد و شیوع کرونا در تکمیل طرح وقفه ایجاد کرد، اما براساس برآورد‌ها و همراهی سرمایه‌گذار روسی، این طرح تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

او  بیان کرد: زمین اختصاصی برای احداث این واحد تولیدی ۱۵ هزار متر مربع در شهرک صنعتی بزرگ سمنان است که یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنای بخش‌های مختلف گام اول مانند بخش اداری، انبار و آزمایشگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: با ساخت و راه‌اندازی کامل واحد تولیدی واکسن طیور در استان سمنان ۵۰ درصد واکسن طیور کشور در این استان تولید می‌شود.

حسینی اظهار داشت: استان سمنان با ۱۸ کارخانه داروی دامپزشکی، ۳۰۳ قلم داروی دام و طیور تولید می‌کند که از لحاظ حجم و میزان رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: استان با تولید بیش از ۵۰ درصد نیاز دارو‌های دامی کشور، قطب تولید داروی دامپزشکی در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.