معرفی نرم افزار CRM برای افزایش فروش

در هر کسب و کاری که باشید فروش برایتان اهمیت بالایی دارد، بکارگیری نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) یکی از بهترین راههایی است که مدیران برای حل مشکلات کسب وکارشان به ویژه در زمینه فروش از آن بهره می برند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در هر کسب و کاری که باشید فروش برایتان اهمیت بالایی دارد، بکارگیری نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) یکی از بهترین راههایی است که مدیران برای حل مشکلات کسب وکارشان به ویژه در زمینه فروش از آن بهره می برند. این ابزار در واقع برای تمام کسب وکارهایی که به داشتن یک آینده روشن و خروج از بحران فکر می کنند لازم است.

نیاز به نرم افزار CRM برای ساده سازی فرایندها و خودکارسازی فعالیت ها در کسب وکار لازم است. اما عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری محدود به این موارد نیست، بلکه قابلیتهای دیگری هم دارد که با بکارگیری آن می توانید نیازهای مشتری را درک کنید و ارتباطتان را با او بهبود دهید. براساس آمار Salesforce استفاده از CRM باعث افزایش 29 درصدی فروش ، 34 درصدی بهره وری فروش و 42 درصدی دقت پیش بینی فروش در کسب وکارها می شود.

نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری چیست و چگونه می تواند به رشد کسب وکارها کمک کند؟

معرفی نرم افزار CRM برای افزایش فروش

نرم افزار CRM مخفف customer relationship management ابزاری است برای مدیریت ارتباط با مشتری، که از لحظه شروع ارتباط شما با مشتری تا پشتیبانی و وفادارسازی را مدیریت می کند. حقیقت این است که اگر شما مشتری را بشناسید بهتر می توانید نیازهای او را برآورده کنید و این روند باعث جذب و خریدهای مجدد مشتری می شود. CRM تمام زیرساخت های لازم برای شناخت نیازهای مشتری، اتوماسیون کلیه فعالیت های داخل سازمان و خدمت رسانی به مشتریان و حتی خدمات پس از فروش را فراهم می کند.

با وجود نرم افزار CRM در تمام مراحل بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش می توانید در در هر قدم از فرایند فروش کنار مشتری قرار بگیرید. در یک نگاه کلی کاربردهای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب وکارها را می توان به صورت زیر لیست کرد:

  • مدیریت کمپین های بازاریابی
  • کمک به جذب سرنخ های فروش و پرورش آن ها
  • خودکارسازی تمام فعالیت ها و فرایندهای سازمان با هدف صرفه جویی در زمان پرسنل فروش
  • ثبت اطلاعات مشتریان
  • مدیریت و تقسیم امور و نظارت بر انجام دقیق آن ها
  • ایجاد داشبوردهای مدیریتی
  • ایجاد کارتابل برای ارتباط درون سازمانی که شامل وظایف، پیگیری ها، یادداشتها و تقویم های کاری است
  • بهینه سازی و ساده سازی مسیر فروش
  • گزارش گیری از عملکرد کارمندان، بررسی و بهبود عملکرد آن ها

استفاده از نرم افزار CRM می تواند کسب وکار شما را متحول کند، این تحول در بخش های مختلف سازمان شما رخ می دهد تا حدی که به نقل از مجله financesonline میزان در آمد هر فروشنده با نرم افزار CRM تا 49 درصد افزایش یافته است. جنبه های دیگری که CRM می تواند به کمک کسب وکارها بیاید را در موارد زیر بررسی می کنیم:

برنامه ریزی برای فروش بیشتر و گزارش گیری روزانه

با بکارگیری نرم افزار CRM فروشندگان می توانند با اولویت بندی وظایف مهم روزانه در تقویم کاری به یک برنامه ریزی بهینه در فعالیتهای خود برسند. می توانند مطمئن باشند که پیگیری روزانه مشتریان را فراموش نخواهند کرد و با تماس به موقع هیچ سرنخ و فرصتی را از دست نخواهند داد.

مدیران و پرسنل هر واحد به صورت روزانه، ماهانه و دوره ای عملکردها، نقاط ضعف و قوت را بررسی می کنند. این قابلیت به رشد و بقای سازمان و پرسنل کمک می کند تا با حذف اشتباهات گذشته آینده ای رو به رشد را رقم بزنند.

سازماندهی متمرکز اطلاعات مشتری در نرم افزار CRM

برخی فروشندگان با مشکلات عدم سازماندهی اطلاعات مشتریان و پراکندگی اطلاعات مواجهه هستند. این مشکل زمانی جدی تر می شود که یک نیروی مهره ای فروش از سازمان شما خارج شود. در این صورت تمام یا حداقل بخشی از اطلاعات مشتریان را از دست خواهید داد.

CRM  با ذخیره تمام اطلاعات مشتری به صورت متمرکز در یک مکان سهولت دسترسی را بالا می برد. در نتیجه می توان تمام اطلاعات اعم از اطلاعات شخصی، تاریخچه تماس و شرح ارتباطات با مشتری را با چند کلیک بدون هیچ پرسشی از همکاران در نرم افزار CRM مشاهده کرد. این اطلاعات طبق سطح دسترسی که مدیر مشخص می کند، بین تمام همکاران واحدهای مختلفی همچون فروش به صورت قابل مشاهده است.

در زمان بازاریابی تحلیل همین اطلاعات به کمک شما می آید تا با شناخت نیازهای مشتری بتوانید، کمپین های تبلیغاتی دقیق و شخصی سازی شده را سازماندهی کنید.

فروش بیشتر با مراحل آسان تر توسط نرم افزار CRM

نرم افزار CRM می تواند روند فروش شما را عارضه یابی کند و به بهینه سازی و ساده سازی این چرخه منجر شود. در واقع با حذف مراحل بی ارزش و کوتاه تر کردن مسیر فروش، خرید برای مشتری راحت تر خواهد بود.

این ساده سازی در کنار خودکار سازی فرایندها، عملکرد تیم فروش را هم بهبود می دهد تا به جای صرف وقت برای فعالیت های بی ارزش، زمانشان را برای فعالیتهای مهم تر مانند پیگیری های فروش برنامه ریزی کنند. در نتیجه همزمان با کاهش هزینه مربوط به فعالیتهایی که اتوماتیک سازی شده اند، فروش  سازمانتان را هم افزایش داده اید.

حفظ مشتری با تمرکز روی خواسته های او

مشتری قلب تپنده و عامل زنده ماندن هر کسب وکار است. برای ارتباط با مشتری جلب اعتماد گام اول است،  و این اعتماد با شناخت دقیق از مشتری و ارائه راه حل های مناسب جهت رفع نیازها و خواسته های او به وجود می آید.

توسط نرم افزار CRM و با آنالیز تمام اطلاعاتی که مربوط به هر مشتری است به درکی از نیازها و خواسته های او می رسید. این اطلاعات در کنار تعاملات با مشتری، یک ارتباط شخصی سازی شده را شکل می دهد. در نتیجه می توان محصولات /خدمات را متناسب با هر دسته از مشتریان ارائه داد. این روند به مرور زمان با جلب رضایت مشتری، به تکرار خرید و وفاداری مشتری می انجامد.

در میان نرم افزارهای CRM، نرم افزار پارس ویتایگر به عنوان یک پیشرو در خدمات و امکانات سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری در ایران فعالیت دارد. اما این نرم افزار چه ویژگیهایی دارد که آن را نسبت به دیگر نرم افزارهای CRM موجود در بازار متمایز ساخته است.

  • بروز رسانی خودکار و رایگان
  • عدم محدودیت تعداد کاربران در استفاده از نرم افزار CRM پارس ویتایگر
  • بهره گیری از خدمات نرم افزار با یک بار خرید نرم افزار و بدون نیاز به شارژ ماهانه و سالانه
  • امکان سفارشی سازی ویژگی های ظاهری و کاربردی بر اساس نیاز و ساختار کسب وکارها
  • امکان اتصال و یکپارچه سازی با سایر نرم افزارهای کاربردی مانند حسابداری و ...
  • ماژولار بودن سیستم

در انتخاب بهترین نرم افزار CRM، علاوه بر نکاتی که در بخش های قبلی اشاره شد مساله قیمت نیز موثر است. یکی از مزیت های مهم نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پارس ویتایگر قیمت مناسب در برابر قابلیتها و امکاناتی است که ارائه می شود. حتما اطلاعات تعرفه و امکانات هر پکیج نرم افزار را از صفحه قیمت و خرید نرم افزار CRM بررسی کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با جستجوی " نرم افزار CRM پارس ویتایگر " درگوگل و یا با اطلاعات ارتباطی زیر در تماس باشید:

آدرس: اصفهان چهارباغ بالا، مجتمع اداری کوثر، فاز ۲، طبقه ۴، واحد ۶۲۴

تلفن تماس: ۰۳۱۹۱۰۰۷۸۷۹

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، نرم افزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار