مصوبه بیمارستان تخصصی و بین‌‌المللی قلب بوشهر اجرا شود

امام جمعه بوشهر گفت: مصوبه بیمارستان تخصصی و بین‌‌المللی قلب بوشهر باید اجرایی و اعتبارات لازم آن تامین شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر صبح امروز در آیین افتتاح مرکز جراحی و کلینیک عرفان بوشهر با تبریک چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور حماسی مردم در آیین مراسم ۲۲ بهمن بیان کرد: همکاری و مشارکت خیران در عرصه توسعه فضای سلامت حرکتی بسیار صحیح در فضای پیشرفت، توسعه و خدمت به مردم است که امید می‌رود مشارکت خانواده خیر در عرصه سلامت در راه‌اندازی مرکز جراحی و کلینیک تخصصی ایثار بوشهر به عنوان الگو در جامعه معرفی شود.

او استان بوشهر را یکی از استان‌های با ظرفیت بالا دانست و افزود: این استان فراز و نشیب‌های زیادی دیده، ولی در شرایط کنونی کار‌ها و طرح‌های مهمی در استان بوشهر اجرا شده، اما به جایگاه در حوزه خودش دست نیافته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به طراحی دقیق در حوزه بهداشت و درمان در توسعه زیرساخت‌ها، بیان کرد: بوشهر می‌تواند محور گردشگری پزشکی در منطقه خلیج‌فارس باشد و اگر طراحی دانش‌بنیان شود می‌توان به این جایگاه دست یافت.


بیشتر بخوانید


صفایی بوشهری، با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در حوزه درمان و تولید داروهای دریاپایه بر تدوین نقشه آمایشی در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر و شناسایی تمامی ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی و تقویت زمینه مشارکت بخش خصوصی در حوزه درمان تاکید کرد.

او با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته طرح‌های قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان استان اجرا شده است، افزود: با این وجود، اما هنوز برخی از مردم برای دریافت خدمات درمانی به دیگر استان‌ها سفر می‌کنند که نشان می‌دهد استان نیاز به تجهیزات درمانی و پزشک متخصص دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، افزایش تعداد دستگاه‌های دیالیز در استان را ضروری خواند و گسترش فرهنگ وقف در زمینه تولید علم، دارو و درمان را خواستار شد.

امام جمعه بوشهر همچنین تاکید کرد: مصوبه بیمارستان تخصصی و بین المللی قلب بوشهر باید اجرایی، عملیاتی و اعتبارات لازم آن تامین شود.

صفایی بوشهری، با قدردانی از خدمات کارکنان درمان در رسیدگی به بیماران کرونایی، گفت: اگر وضعیت کرونایی استان بوشهر آبی شد باید شرایط حفظ شود تا به وضعیت زرد برنگردیم که این مهم با همکاری و مشارکت همه قشر‌های مختلف جامعه محقق می‌شود.

راه‌اندازی ۱۶۴خانه بهداشت در بوشهر

استاندار بوشهر هم از خدمات خانواده خیر سلامت یزدان‌پناه در راه‌اندازی مرکز جراحی و کلینیک تخصصی عرفان بوشهر قدردانی و بر جبران عقب ماندگی‌های بخش درمان استان با همکاری بخش خصوصی تاکید کرد.

عبدالکریم گراوند با اشاره به جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری درمانی افزود: اکنون مراکز مهم درمانی با همکاری بخش خصوصی در استان بوشهر در حال اجرا است  که از اجرای آن‌ها حمایت می‌شود.

او همچنین از راه‌اندازی ۱۶۴خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت خبر داد و عنوان کرد: از ۱۷۶ طرح خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت ۱۶۴ طرح تکمیل و برای اجرای آن‌ها ۲۵۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه به‌زودی با تکمیل بقیه طرح‌ها، پرونده این بخش بسته می‌شود، بیان کرد: اکنون طرح‌های مهمی در حوزه ساخت بیمارستان مانند طرح جایگزین بیمارستان فاطمه زهرا (س) بوشهر و بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان در حال اجرا است.

گراوند با بیان اینکه کرونا سبب شد زیرساخت‌های درمانی استان افزایش یابد، عنوان کرد: اکنون تمام بیمارستان‌های استان بوشهر تجهیزات لازم برای رسیدگی به بیماران کرونایی را در اختیار دارند و راه‌اندازی و نصب دستگاه اکسیژن‌ساز در بیشتر بیمارستان‌های استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.