بهره‌برداری و اجرای ۱۷۰ طرح عمرانی و اقتصادی در دشتستان آغاز شد

۱۷۰ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر در شهرستان دشتستان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،در سفری که استاندار بوشهر امروز به شهرستان دشتستان داشت به نمایندگی از ۱۷۰ طرح عمرانی و اقتصادی ویژه دهه فجر، بهره‌برداری و اجرای ۹ طرح با اعتبار ۲۳۵ میلیارد تومان در این شهرستان شروع شد.

تالار مجتمع فرهنگی و هنری شهید شاهینی برازجان پس از ۱۰ سال در زمینی به مساحت هزار و ۱۴ متر مربع با ظرفیت ۵۰۰ صندلی و اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

  ۸۰ درصد اعتبار این طرح امسال اختصاص یافته است.


بیشتر بخوانید


عملیات اجرایی مسکن مددجویان کمیته امداد دشتستان شامل ۴۱۰ واحد مسکونی با اعتبار ۴۱۰ میلیارد ریال و عملیات اجرایی لوله کشی گاز هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال از محل تفاهم نامه کمیته امداد با استانداری و بنیاد مسکن آغاز شد.

طرح‌های درمانی بیمارستان شهید گنجی برازجان شامل ۱۰ تخت بخش مراقبت‌های ویژه(آی سی یو) با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، دستگاه ماموگرافی دیجیتال با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، دستگاه اکسیژن ساز با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۶۰۰ لیتر، دستگاه سونو- اکو و رادیولوژی پرتابل و توسعه و تجهیز اتاق عمل و بخش اعصاب و روان نیز با ۳۴۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

طرح توسعه و افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت برق دشتستان شامل خرید و نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۶۰ مگاوات آمپر با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

طرح‌های ارتباطی و مخابراتی شهرستان دشتستان با اعتباری افزون بر ۱۵۷ میلیارد ریال افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل راه اندازی ۴ سایت ۳G، سایت جاده‌ای تنگ ارم به رود فاریاب، کلمه به بوشکان و روستای کم زرد، ارتقاء ۱۱ سایت ۲G به ۳G همراه اول در روستا‌های عطیبه، بنداروز، سرقنات، راهدار، دهداران، کلل، پشت پر، گلدشت، پرجونک، سرکوه و شلدان و همچنین راه اندازی  فیبر نوری جاده تنگ ارم به پشت پر به طول ۵۵ کیلومتر است.

سردخانه دو هزار تنی محصولات کشاورزی، استخر پلیمری ۱۰۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب، سردخانه و کارخانه بوجاری بذر گندم نیز در تنگ ارم با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

ناحیه صنعتی روستایی غدیر (غیردولتی) نیز در روستای شاهیجان بخش بوشکان شهرستان دشتستان تاسیس و واحد بسته بندی خرما و سردخانه  در آن افتتاح شد.

مساحت این ناحیه ۱۱ هکتار است که هشت هکتار از زمین‌ آن برای ایجاد صنایع مورد نظر اختصاص می‌یابد.

سرمایه اجرای این طرح ۱۵ میلیارد تومان بوده است و حداقل ۳۰ واحد صنعتی در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی در این ناحیه فعال خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.