آموزش مهارتی بیش از چهارده هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان وبلوچستان گفت:بیش از چهارده هزار نفر آموزش‌های مهارتی امسال برای افراد متقاضی در سکونتگاه‌های غیررسمی استان سیستان وبلوچستان برگزار شده است.

اولیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: آموزش های مهارتی در بافت های ناکارآمد و مناطق حاشیه‌ای شهرها و برای متقاضیان زن برگزار شده است.

اولیائی افزود: ارایه آموزش های مهارتی در سکونتگاه های غیررسمی با هدف اشتغال زایی، کمک به اقتصاد خانوارهای ضعیف و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار می شود.

او خاطرنشان کرد: این آموزش ها رایگان بوده و هزینه های آن از محل اعتبارات دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای تامین می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه آموزش های مهارتی این اداره کل به صورت رایگان در نقاط روستایی نیز ارایه می شود، در ادامه از ارایه 1638 نفر آموزش مهارتی در روستاهای استان طی سال جاری خبر داد.

او  اظهار داشت: در حال حاضر شش خانه مهارت در حاشیه شهر زاهدان فعال است .این خانه های مهارت با همکاری خیرین مهارتی در نقاط دور افتاده زاهدان افتتاح شده است و در حال حاضر با حضور مربیان ما در آنجا فعال میباشند.

اولیائی گفت ارائه آموزش‌های مهارتی به بانوان حاشیه شهر در راستای دسترسی آسان آنها به این آموزشها و نیز اجرای آموزشهای عدالت محور با همکاری مساجد و پایگاه های اجتماعی تحت نظارت بهزیستی صورت می گیرد.

آموزشهای مهارت محور با هدف رشد اقتصادی و تولیدات ملی ، برقراری عدالت آموزشی و افزاش بهره‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی به ساکنان این مناطق ارائه می شود.

اولیایی اظهارداشت : حاشیه نشینی از مهمترین معضلات اجتماعی شهرهای استان است که حل آن به همت ساکنان این مناطق برای تغییر درمعیشت از طریق فرا گرفتن مهارتها و خود اشتغالی امکان پذیر است در همین راستا اداره کل با راه اندازی پایگاه های آموزش سیار و بسیج کردن نیروها و امکانات در حاشیه شهر سعی در توان افزایی ساکنان این مناطق دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار