مرکز جوشکاری پتروشیمی و گاز چابهار ۲ هزار شغل ایجاد می‌کند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار چابهار گفت: با شروع فعالیت مرکز جوشکاری پتروشیمی و لوله کشی گاز در این شهرستان زمینه ایجاد ۲ هزار شغل فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، کورش محمدی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار چابهار  در بازدید از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیر رسمی روستا‌های کمب و مراد آباد، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و پروژه‌های درحال ساخت حاشیه شهر (مرکز جوش پتروشیمی ومرکز مهارت آموزی کمب) اظهارداشت: مرکز جوشکاری پتروشیمی و لوله کشی گاز از اعتبارات بازآفرینی شهری و توسط راه وشهرسازی از سال ۱۳۹۵آغاز و این پروژه‌ها حدود سه سال متوقف شده که نیاز است هرچه زودتر تعین تکلیف شود.

او تخصصی است که این کارگاه می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار چابهار بیان کرد: با تکمیل پروژه مرکز جوش پتروشیمی جوانان شهرستان در حرفه مورد نیاز پتروشیمی آموزش داده و به شرکت‌های مذکور معرفی خواهند شد.

او ادامه داد: دوره‌های مختلفی با هدف توانمندسازی بانوان و جوانان و سایر گروه‌های هدف همانند کارجویان شهری و روستائی و عشایری، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در حال برگزاری است که پس از گذراندن آموزش‌های تئوری و مهارتی در آزمون‌های پایان دوره شرکت و گواهی نامه مهارت بین المللی دریافت می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: ۶۱ پروژه در شهرستان چابهار گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر با اعتباری افزون‌بر ۶۰ میلیارد تومان در حال افتتاح و کلنگ زنی است که نمونه‌ای از خدمات نظام جمهوری اسلامی در این خطه از میهن اسلامی است.

رییس آموزش فنی و حرفه‌ای چابهار نیز گفت: از اینکه مسوولان مهارت کارآموزان را با ظرافت خاصی دنبال می‌کنند و به ارزشمند بودن کار کارآموزان اهمیت می‌دهند جای قدردانی دارد.

عبدالحمید ناروئی با ارائه گزارش از دوره‌های آموزشی و راه‌های رسیدن به ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای کارآموزان افزود: مهارت آموزان پس از فراگیری مهارت‌های لازم به صورت مشاغل خانگی و راه‌اندازی کسب و کار‌های خرد و کوچک و یا تشکیل تعاونی جذب بازار کار خواهند شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار