کلنگ زنی ساخت کتابخانه عمومی شهر مادرسلیمان

کلنگ ساخت کتابخانه عمومی مادر سلیمان شهرستان پاسارگاد به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید احمد احمدی ‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این مراسم، با اشاره به اینکه محور همه برنامه‌ها در جمهوری اسلامی ایران، مردم هستند، گفت: امروز در پاسارگاد ۳۰طرح به بهره برداری می‌رسد که کلنگ زنی کتابخانه از مهم‌ترین این طرح ها است.

او، بیان کرد: از دهه فجر پارسال تا امسال در فارس با عتباری بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال طرح افتتاح شده که  در شرایط بحران اقتصادی و بیماری کرونا حائز اهمیت است.

احمدی زاده، با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما این است که خدمات نظام و دولت را اعلام کنیم،  تصریح کرد: وظیفه ما ایجاد امید در جامعه بوده  زیرا نا امیدی باعث افسردگی می شود  و نتیجه آن آسیب های اجتماعی است.

روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه ایجاد کتابخانه در شهرهایی که کتابخانه ندارند از مصوبه‌های انجمن استان است، ادامه داد: تاکنون پیگیری‌های بسیاری برای ایجاد کتابخانه در شهرهای بدون کتابخانه استان انجام شده که  در شهر مادر سلیمان با همکاری بانک پاسارگاد کتابخانه ایجاد می شود.

او، افزود:  در ایام دهه مبارک فجر امسال، علاوه بر کلنگ زنی کتابخانه شهر پاسارگاد، دو شهر از شهرهایی که بدون کتابخانه بودند صاحب کتابخانه شدند و  یک کتابخانه کودک و دو ساختمان جدید کتابخانه نیز به بهره برداری رسید و کلنگ زنی طرح توسعه کتابخانه کوهنجان نیز انجام شد.

همچنین صادق فلاحی فرماندار پاسارگاد، اضافه کرد: اقدام  بانک پاسارگاد در ساخت کتابخانه شهر مادر سلیمان می تواند الگویی برای سایر بانک ها باشد تا علاوه بر کار اقتصادی به حوزه ترویج فرهنگ به ویژه ساخت کتابخانه ورود کنند.

او، با بیان اینکه ساخت کتابخانه با پیگیری بسیار مسئولان شهر و بخش همراه بوده، اظهار کرد: بخش پاسارگاد و شهر مادر سلیمان جوانان نخبه بسیاری دارد و ساخت کتابخانه نیاز مردم بخش بود که انتظار می رود به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

 زمین کتابخانه شهر مادر سلیمان مرکز بخش پاسارگاد به مساحت ۴۱۰ مترمربع توسط شورا و شهرداری مادرسلیمان واگذار شده است که این کتابخانه در  زمین به مساحت ۱۴۰ متر مربع ساخته می شود.

 با وجود ۲۳۹ کتابخانه در فارس این استان از نظر کمیت از بیشترین تعداد کتابخانه در کشور برخوردار است، اما از نظر تعداد شهرهای بدون کتابخانه با ۲۲ شهر مقام نخست را دارد.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: دهه فجر ، کلنگ زنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار