ماسک در کودکان و چالش‌های آن

آیا کودکان زیر ۵ سال باید ماسک بزنند و ماسک زدن بچه‌ها چه شرایطی دارد؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر هاله مسعودی متخصص کودکان و نوزادان شهرستان رامسر و استادیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد کودکان زیر ۵ سال نیازی به استفاده از ماسک ندارند گفت:‌این به معنا نیست که این کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند بلکه به دو دلیل این توصیه شده است.

او افزود: کودکان در این سنین هنوز قادر نیستند به راحتی پشت ماسک نفس بکشند و دم و بازدم‌های خود را کنترل کنند.

دکتر هاله مسعودی ادامه داد: کودکان زیر ۵ سال به دلیل اینکه هنوز به رشد عقلی کامل نرسیدند هنگام استفاده از ماسک قسمت خارجی آن را که بسیار آلوده است مرتبا لمس می‌کنند و به دهان می‌زنند که این مورد می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید:
چگونه با کودکان در دوران خانه نشینی رفتار کنیم؟

متخصص کودکان و نوزادان شهرستان رامسر با بیان اینکه بچه‌های سنین بالای ۱۲ سال همانند بزرگسالان باید همه شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: استفاده از ماسک در سنین ۵ تا ۱۱ سال شرایط ویژه‌ای دارد که نقش والدین در آن بسیار حایز اهمیت است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: کودکان ۵ تا ۱۱ سال آموزش پذیر هستند و بهتر است والدین پیش از اجبار کودک به استفاده از ماسک، شیوه صحیح ماسک زدن را به او آموزش دهند و نوع ماسک مورد نیاز کودک را نیز انتخاب کنند.

دکتر مسعودی افزود: اگر این کودکان با افراد پرخطری در تماس هستند حتما پس از آموزش‌های نحوه صحیح ماسک زدن باید از ماسک استفاده کنند و اگر کودک آموزش پذیر نیست باید از این افراد فاصله بگیرد.

او با بیان اینکه برخی کودکان در هر سنی باید از ماسک طبی استفاده کنند،افزود: کودکان مبتلا به کرونا، کودکانی که دچار بیماری زمینه‌ای مانند بیماری کلیوی یا ریوی هستند حتما باید از ماسک طبی استفاده کنند و استفاده از ماسک پارچه‌ای برای آنان مناسب نیست.

انتهای پیام /ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.