همزمان با مراسم یادواره شهدای فین:

«بر بال افلاکیان» در دارالمومنین کاشان رونمایی می‌شود

کتاب «بر بال افلاکیان» با حضور امام جمعه کاشان در بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) فین این شهرستان رونمایی می‌شود.

سعیدی‌پور گردآورنده و نویسنده  کتاب بر بال افلاکیان در گفت‌وگوی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: آیین رونمایی از این کتاب که شرح حال زندگی، وصیتنامه و زندگینامه ۶۱ شهید منطقه فین کاشان است ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۷ بهمن‌ماه در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) واقع در این منطقه برگزار می‌شود.


او با اشاره به چاپ کتاب «بر بال افلاکیان» به‌صورت تمام‌رنگی در ۳۰۰ صفحه از انتشارات شهاب علم افزود: برای معرفی هر شهید در کتاب یک طراحی خاص با موضوع جبهه و جنگ استفاده شده‌است.


به گفته سعیدی‌پور این مستندات کتاب با همکاری ستاد یادواره شهدای منطقه فین کاشان در مدت سه‌سال از طریق مصاحبه حضوری با خانواده شهدا جمع‌آوری و به چاپ رسید.


سعیدی‌پور که خود یکی از برادران جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس است در ادامه تصریح کرد: افزون بر معرفی ۶۱ شهید ۱۵ تا ۶۷ سال منطقه فین کاشان با میانگین سنی ۱۹ سال که هنوز چهار شهید آن نیز مفقودالاثر است دو بانوی شهیده این منطقه نیز در کتاب معرفی می‌شود.


او اظهارداشت: یکی از بانوان شهیده منطقه فین «سیده محترم‌بانو قاضیان» شهیده حجاب در واقعه کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد مشهد به عنوان تنها شهیده منطقه شرقی ایران در کاشان است.


به گفته او، دیگر شهیده این منطقه نیز بانو «عصمت صالحی» است که در بمباران هوایی عراق بر آسمان کاشان در زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسید.


گردآورنده کتاب «بر بال افلاکیان» یادآور شد: این کتاب با یک مقدمه شرح حالی بر حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (علیهماالسلام) شهید اردهال، وقایع جنگ تحمیلی از شروع تا پایان، پیام دو امام جمعه کاشان آیت‌الله نمازی و سلیمانی برای شهدای فین، یادکردی از امام جمعه فقید کاشان آیت الله سید مهدی یثربی (ره) و آلبوم تصاویر شهدا و مستند‌های مکتوب آن‌ها در پایان کتاب چاپ شده است.


سعیدی‌پور در پایان با اشاره به اینکه تصویر سازی کتاب بر بال افلاکیان نیز به همت حسین صدقی انجام شده‌است گفت: این کتاب در چاپ اول و ۵۰۰ نسخه منتشر شد.

«بر بال افلاکیان» در دارالمومنین کاشان رونمایی می‌شود


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.