درخشش دانشجویان دانشگاه یزد در عرصه‌های بین المللی

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد از دستیابی دانشجویان این دانشگاه به مقام دوم در مسابقات بین‌المللی" کن‌ست" خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید دشتی زاد، رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد گفت: در هشتمین دوره ملی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی "کن‌سَت" که هفته گذشته در محل فرودگاه خدمات ویژه قزوین برگزار شد، تیم دانشجویی Alpha Coders"" دانشگاه یزد در بخش علمی- اکتشافی رتبه دوم این مسابقات را به دست آورد.

او افزود: در این دوره از مسابقات ۹۳ تیم شرکت کردند که ۱۰ تیم از بخش سنجشی- ارتباطی و ۱۰ تیم از بخش علمی- اکتشافی با گذر از چندین مرحله داوری و انجام عملیات پروازی به مرحله نهایی راه یافتند و تعدادی از کن‌ست‌ها نیز به همراه تجهیزات سخت‌افزاری ایستگاه زمینی و سایر تجهیزات با نظر کمیته برگزاری، تست پروازی شدند.

دشتی زاد ادامه داد: مأموریت در نظر گرفته شده برای بخش علمی- اکتشافی در این دوره از مسابقات، ساخت کنستی است که بتوان آن را به صورت استوانه‌ای به قطر و ارتفاع ۱۵ و ۲۵ سانتیمتر قرار داد.

سپس این کنست با رهاساز در ارتفاع ۳۵۰متری از سطح زمین رها کرده و با بازشدن درِ رهاساز علاوه بر شروع پرواز به صورت مارپیچ، باید سرعت خود را کمتر از ۱۰ متر بر ثانیه حفظ کند.

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد اظهار کرد: همچنین این دستگاه باید در زمان پرواز اطلاعاتی همچون تصویر، موقعیت جغرافیایی و کیفیت هوا را به ایستگاه زمینی ارسال کرده و در انتها در نقطه‌ای مشخص فرود آید.

او با اشاره به اینکه اعضای تیم دانشجویی Alpha Coders"" از دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد با حمایت پردیس فناوری و صنعتی این دانشگاه موفق به کسب این افتخار شدند، گفت: تیم‌های دانشجویی وی‌کن و پرشین فالکون از دانشگاه یزد نیز به ترتیب در رده‌های اول و پنجم تیم‌های برتر کلاس سنجشی ارتباطی این دوره از مسابقات قرار گرفتند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار