رساله دکترای اولین دانش‌آموخته مهندسی نساجی دانشگاه یزد نتیجه داد

مدیر عامل شرکت زیست فناوران بافت همانند ساز مانا گفت: اولین شرکت زایشی دانشگاه یزد به فناوری الکتروریسی صنعتی در مقیاس نانو دست یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  نجمه دهقان مدیر عامل شرکت زیست فناوران بافت همانند ساز مانا گفت: اولین شرکت زایشی مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد به فناوری الکتروریسی صنعتی برای تولید نانو فیلتر‌هایی با فیلتراسیون ۹۵ و ۹۹ درصد دست یافت.

او افزود: یکی از دانش آموختگان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد توانسته به طراحی و ساخت دستگاه الکتروریسی صنعتی دست یابد و در حال حاضر مراحل نصب و راه‌انداری، تکمیل و بهینه سازی این دستگاه به انجام رسیده است.

دهقان با اشاره به اینکه این دستگاه به تأیید پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ایران رسیده است، گفت: این شرکت موفق به تولید نانوفیلتر‌هایی با فیلتراسیون ۹۵ و ۹۹ درصد و آئروسل‌های تا قطر ۲۵۰ نانومتر برای استفاده در مصارف پزشکی، آزمایشگاهی، بهداشتی و صنعتی شده است.

مدیر عامل شرکت زیست فناوران بافت همانند ساز مانا اظهار داشت: صنایعی از جمله پزشکی، آرایشی و بهداشتی، فیلتراسیون، لباس‌ها و پوشش‌های محافظ و جاذب صوت بودن از کاربرد‌های روزافزون نانو الیاف‌ها است.

شرکت زیست فناوران بافت همانند ساز مانا به عنوان اولین شرکت زایشی دانشگاه یزد با هدف تحقیق و توسعه در حوزه‌های بین رشته‌ای شامل مهندسی نساجی، مهندسی پلیمر، فیزیک و زیست شناسی در ادامه پروژه رساله دکترای اولین دانش آموخته مهندسی نساجی این دانشگاه در زمینه مهندسی بافت تأسیس شد و با مشارکت اعضای هیئت علمی مرتبط با این پروژه، فعالیت خود را به طور رسمی از بهمن ماه ۱۳۹۸ در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد آغاز کرده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار