بازداشت آنگ سان سوچی؛ رئیس حزب حاکم میانمار

رئیس حزب حاکم در میانمار و برنده جایزه صلح نوبل به همراه چند تن دیگر از سیاستمداران این کشور بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگ سان سوچی رئیس حزب حاکم در میانمار، رئیس جمهور و جمعی از اعضای ارشد حزب حاکم در این کشور اوایل صبح دوشنبه بازداشت شدند.

آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل، رهبر حزب اتحاد ملی دموکراسی و بطور دوفاکتو رئیس دولت محسوب می شود.

وی همچنین مدافع حقوق بشر در میانمار لقب گرفته است.

اما از سوی دیگر حملات سازمان یافته نیرو‌های امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا از سوی سازمان‌های حقوق بشری به شدت مورد انتقاد است که آنگ سان سوچی در راس این اقدامات قرار دارد.

خبرگزاری رویترز نیز پیش از این از تشدید اختلافات میان دولت و ارتش کشور میانمار خبر داده بود.

شبکه بی بی سی نیز طی گزارشی از حضور تعداد زیادی از نظامیان و سربازان ارتش میانمار در میادین اصلی نایپیداو پایتخت و یانگون دومین شهر بزرگ این کشور خبر داد.

خبرگزاری رویترز همچنین اعلام کرده است که، خطوط تلفن در پایتخت میانمار طی ساعات اولیه روز دوشنبه از دسترس خارج شده است.

 تلویزیون دولتی این کشور نیز با انتشار پیامی در فیس بوک از بروز مشکلات فنی خبر داد و اعلام کرد که قادر به پخش برنامه های خود نیست.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۱:۴۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
گاوچران غرب وحشی یک گاو از گاوهای شیرده خودش را به مسلخ کشتارگاه برد.....همانطور که CIA و هیئت حاکمه آمریکا او را مفتخر به جایزه نوبل کردند همان دستها او را سرنگون کردند و سرنوشت تمام گاوان شیرده ایالات منفرده همین است و بس مانند: صدام حسین و حسنی مبارک و معمرقذافی و........نوبت به گاوهای شیرده منطقه عربی و خلیج نشین هم خواهد رسید تازه این خانم مطیع محض اوامر CIA مبنی بر انقراض نسل مسلمانان بود و برج دوقلوی آمریکا را پودر نکرده بود و روزنامه نگاری که شهروندآمریکا محسوب میشد با اره تکه تکه و در اسید ذوب نکرده بود و یک رهبر دینی را با شمشیر گردن نزده بود و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بازداشت آنگ سان سوچی؛ رئیس حزب حاکم میانمار
خداروشکر خدارا صدهزار بار شکر منتظر خبرهای خوش بعدی هستیم چقدر آنگ سان سوچی؛ رئیس حزب حاکم میانمار ظلم ستم کرد خدایا به سزای عملش برسون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
خون مسلمانان بیگناه روهینگیایی دامن این عجوزه جنایتکار را می گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
همه این جانیان جنایتکاران نسل کشان مظلوم کشان مسلمان کشان میانماری بودایی باید اعدام کشته شوند این سفاکان جنایتکاران قرن که مسلمین را با فجیح ترین و وحشتناک ترین روشهای آدم کشی کشتند و از خانه هایشان آوارهشان کردند و متاسفانه جهان اسلام هم خودش را به خواب و بی تفاوتی زند و هیچگونه انتقامی ازین سفاکانی بی رحم میانماری تا کنون نگرفتند و سکوت اختیار کردند !!! .
سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن .
والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار