باز، دود مشعل پالایشگاه‌ گاز در چشم آسمان عسلویه رفت

مشکلات فنی ناشی از قطع و نوسان برق باعث مشعل سوزی یا فلرینگ و آلودگی شدید هوای ناشی از آن در عسلویه شد.

آلودگی هوای یکی از پالایشگاه‌های عسلویه به دلیل مشکلات فنی و قطع برقبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به دلیل مشکل فنی که در ظاهر به علت نوسان و قطع برق اتفاق افتاد، یکی از پالایشگاه‌های عسلویه خاموش و اشکالات فنی موجب مشعل سوزی یا فلرینگ با بار آلودگی فراوان و ایجاد آلودگی شدید هوا در عسلویه شد که با تلاش پالایشگاه یاد شده مشکل حل و فعالیت پالایشگاه عادی شد.

فرهاد قلی نژاد ادامه داد: باید پالایشگاه‌های منطقه تدابیر فنی لازم را برای پیشگیری از وقوع این‌گونه حوادث و اشکالات فنی به کار گیرند.

او افزود: در صورت هر گونه کوتاهی از سوی پالایشگاه‌ها، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر موضوع را طبق قوانین و مقررات پیگیری خواهد کرد، زیرا ایجاد آلودگی هوا طبق قانون هوای پاک غیر قانونی و جرم است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: وفق مصوبه هیات دولت وزارت نفت مکلف به ساماندهی مشعل‌ها (فلر‌ها) در منطقه ویژه اقتصادی پارس است که سازمان حفاظت محیط زیست بر این موضوع نظارت خواهد کرد.

مشعل‌سوزی یکی از مشکلات دیرینه صنایع گاز و پتروشیمی عسلویه و کنگان است.

با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست کارگروه ملی کاهش آلودگی‌های زیست محیطی عسلویه و کنگان با تصویب هیات دولت تشکیل شده و طرح کاهش آلودگی‌های محیط زیست منطقه در آبان ۹۹ به تصویب هیات دولت رسیده است.

 انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.