عوارض آلایندگی پارس جنوبی کجا هزینه می‌شود؟

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان گفت: این که عوارض آلایندگی پارس جنوبی کجا هزینه می‌شود جای بررسی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگان در جمع خبرنگاران این شهرستان به مناسبت هفته محیط زیست گفت: اصحاب رسانه می‌توانند در آگاه‌سازی مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست موثر باشند.

احمد آذریار، حضور در مدارس، تعامل با انجمن‌های محیط زیستی و برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری کارگاه‌های مختلف گونه شناسی، انتخاب محیط یار درمدارس، آموزش و توزیع کیسه برای جمع آوری زباله بین گردشگران و شهروندان، و پاکسازی ساحل و کوهستان را از جمله کارهای محیط زیست شهرستان در سال گذشته عنوان کرد.

صنایع منطقه باید تصفیه خانه داشته باشند

او ادامه داد: در سفر هیات دولت به کنگان در سال ۹۷ ساخت مرکز پایش محیط زیست برای شهرستان کنگان و عسلویه مصوب و همچنین کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا تشکیل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگان، همچنین با توجه به مطالعات صورت گرفته، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب کنگان، تصفیه خانه مرکز پارس دو (کنگان) و تصفیه خانه مستقل شرکت‌ها و پالایشگاه‌های گاز را ضروری دانست و گفت: باید سواحل با مطالعه ساماندهی شوند  تا آسیب‌های زیست محیطی کمتری داشته باشیم.

آذریار بیان کرد: باتوجه به موقعیت ویژه شهرستان و آلاینده بودن شرکت‌های مستقر در آن نیاز است که اداره محیط زیست از لحاظ زیرساختی و تشکیلاتی قوی و مجهز شود و پاسگاه محیط‌بانی دریایی که جزء ساختار سازمانی است، راه‌اندازی شود.

محیط زیست همراه با صنعت توسعه نیافته است

او عنوان کرد:کنگان یک منطقه آلوده است و انتظار داریم عوارض آلایندگی که به شهرستان پرداخت می‌شود برای بهبود امکانات و تجهیزات محیط زیستی و سلامت مردم هزینه شود و این که این بودجه در کجا هزینه می‌شود، قابل بررسی و تامل است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان با بیان اینکه محیط زیست متناسب با توسعه صنعتی منطقه، توسعه نیافته است، گفت: شرکت‌های مستقر در منطقه باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود بهتر عمل کنند.

زیرساخت لازم برای پایش آلودگی نداریم

آذریار، نبود زیرساخت‌های لازم برای بررسی پایش آلودگی هوا، صدا، آب، خاک و دریا را یکی از مشکلات محیط زیست کنگان دانست و افزود: انتظار داریم مسئولان شهرستان، استان و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این مشکلات را پیگیری کنند.

او عنوان کرد: در آینده طرح محله سبز، منطقه شکارممنوع، طرح پژوهشی و مطالعاتی دریا و توسعه ۲۰هکتاری فضای سبز در کنگان اجرا می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان  از مسئولان سازمان منطقه ویژه اقتصادی وانرژی پارس خواست توسعه شهرها و روستاهای اطراف این منطقه را در چشم انداز خود مطالعه کند.

آذریار گفت: امیدواریم با درایت و برنامه ریزی مشکل پسماند این منطقه صنعتی نیز در آینده نزدیک حل شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.