واشنگتن‌پست: ایران و ترکیه به قدرت‌های پهپادی تبدیل شده‌اند

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست از تبدیل شدن ایران و ترکیه به قدرت‌های پهپادی و افزایش نگرانی‌های بین‌المللی درپی آن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در مقاله‌ای تحلیلی اعلام کرد ایران و ترکیه به قدرت‌های پهپادی تبدیل شده‌اند.

در مقاله روزنامه واشنگتن‌پست آمده است اقدام دولت دونالد ترامپ در ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی در خاک عراق منجر به افزایش نگرانی‌های بین‌المللی از احتمال افزایش روزافزون حملات هدفمند پهپادی شده است.

واشنگتن‌پست تاکید کرد حمله پهپادی دولت آمریکا و به‌شهادت رساندن سردار سلیمانی در خاک عراق، علاوه بر آنکه نقض حاکمیت ارضی یک کشور ثالث محسوب می‌شد، نخستین مورد استفاده از پهپاد برای هدف قرار دادن مقام یک کشور دیگر بود.

واشنگتن‌پست در این مقاله مدعی شد قبل از ترامپ، باراک اوباما از حملات پهپادی فقط برای هدف قرار دادن شبه‌نظامیان و تروریست‌ها استفاده کرده بود، اما با توجیه‌های حقوقی ترامپ اکنون مقامات دولتی کشورها به اهدافی مشروع برای حمله تبدیل شده‌اند و این در حالی است که مقامات ارتش آمریکا و دیگر کشور‌ها هشدار داده‌اند که ممکن است دولت‌هایی از توجیهات ترامپ به‌عنوان رویه‌ای برای حملات مشابه در آینده استفاده کنند.

در این مقاله همچنین آمده است ناوگان پهپادی ایران با پهپاد‌های بومی پیشرفته نوسازی شده است و ایران این پهپاد‌ها را به متحدانش در منطقه عرضه می‌کند؛ ترکیه هم به یکی از برجسته‌ترین کشور‌های استفاده‌کننده از پهپاد تبدیل شده است که از سامانه‌های پهپادی برای به رخ کشیدن قدرت و اعتبارش استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار