افزایش ۷۰ درصدی تولید روغن زیتون در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه امسال اصلاح و توسعه ۵۰۰ هکتار از باغات زیتون طارم در دستور کار است، گفت: تاکنون در بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی طارم توسعه باغات زیتون انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه امسال اصلاح و توسعه ۵۰۰ هکتار از باغات زیتون طارم در دستور کار است، گفت: تاکنون در بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی طارم توسعه باغات زیتون انجام شده است.

او افزود: تا پایان امسال هم توسعه ۵۰ هکتار از اراضی باغات زیتون در دستور کار قرار دارد و طی سال آینده نیز ۲۵۰ هکتار مابقی انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه مساحت اراضی زیتون‌کاری استان زنجان بیش از ۲۲ هزار هکتار است، گفت: در سال بیش از ۴۵ هزار تن زیتون در طارم تولید می‌شود.

تاراسی ادامه داد: سالانه بیش از پنج هزار تن روغن زیتون در طارم تولید می‌شود و طبق برنامه ریزی‌ها درصدد هستیم تا تولید روغن زیتون را از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد برسانیم.

او  با بیان اینکه امسال طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیب‌دار شهرستان طارم با سرعت انجام می‌شود، گفت: استان زنجان در حوزه تولید زیتون و روغن زیتون رتبه خوبی در کشور دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.