اسلامی خبر داد؛

ارتقای آموزش در حوزه ایمنی جاده‌ها

وزیر راه و شهرسازی به ارتقای آموزش در حوزه ایمنی از طریق مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها با بیان اینکه یکی از مسائل پیش رو در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کمبود آموزش در حوزه ایمنی و افزایش امنیت رانندگی است، گفت: ما سعی داریم با مشارکت وزارت آموزش و پرورش بخشی از مشکلات را در قالب آموزش رفع کنیم و با گسترش آموزش در حوزه رانندگی بتوانیم شاهد افزایش ایمنی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای باشیم.

او ادامه داد: ما سعی داریم با برگزاری جلسات گسترده تر بتوانیم آموزش را صورت گسترده‌تر ادامه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در جشنواره جوانه های راه شعار ما، عابر آگاه، راننده قانون مدار، جاده ایمن خودرو، ایمن بتوانیم در فکر و رفتار جامعه موضوع ایمنی را نهادینه کنیم، افزود: باید فاصله خود را با تلاش و دست یافتن به یک انضباط فکری و رفتاریافزایش دهیم.

گفت: خوشبختانه اجرایی شدن آیین نامه ایمنی را تسریع کرده ایم و در اجرایی شدن این آیین نامه باید تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور همکاری داشته باشند.

اسلامی با بیان اینکه اما امروز تصمیم گرفتیم که برنامه‌های ابلاغ شده در این حوزه را دنبال کنیم، گفت: کارشناسی ها و بررسی ها در قالب یک اتفاق مشترک انجام شده و جریان بستر لازم برای اجرای آن فراهم شده تا بتوانیم شاهد اجرایی شدن مقررات لازم در این خصوص باشیم.

او با بیان اینکه قبول داریم بیش از ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد و باید یک اقدام متفاوتی برای کاهش این تصادفات انجام دهیم، افزود: با ضوابط مسئولانه کوشش کنیم تا این معضل و دغدغه مشترک برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه در مهرماه هیئت دولت آیین نامه اجرایی مربوط به ایمنی راه‌ها را تصویب کرد، گفت: همه دستگاه‌ها در این آیین نامه تکالیفی دارند که باید به اجرا برسانند.

اسلامی همچنین با اشاره به ایجاد قرارگاه مشترک بین دستگاه‌های مختلف در سطح جاده‌ها و راه‌ها، گفت: باید قرارگاه مشترک در نقاطی از جاده‌ها داشته باشیم تا اقدامات فوری پس از وقوع سانحه و تصادف انجام شود.

او ادامه داد: ایجاد یک مکان قرارگاهی مستقر در جاده‌ها برای تمام دستگاه‌ها باعث می‌شود تا کاستی‌های امداد و نجات در جاده‌ها برطرف شود و به زودی سند آ‌ن را به تصویب می‌رسانیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با ایجاد این قابلیت پشتیبانی مشترک و با یک برنامه مشترک برای پشتیبانی عبور و مرور در جاده‌ها به دنبال افزایش ایمنی و امداد و نجات فوری هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار