تاکید سناتور بوکر بر لزوم برکناری ترامپ

عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت نیوجرسی بر لزوم برکناری ترامپ تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، کوری بوکر، عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت نیوجرسی خواستار پیگیری محاکمه ترامپ در کنگره شد.

او گفت: مایک پنس، معاون رئیس جمهور در اجرایی کردن متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری دونالد ترامپ شکست خورد و باید محاکمه ترامپ در کنگره برای از بین بردن خطرش پیگیری شود.

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به طرحی رای دادند که از مایک پنس می‌خواهد متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری دونالد ترامپ را اجرایی کند.

بر اساس این متمم اعضای کابینه در صورتی که رئیس جمهور را فاقد صلاحت روحی و جسمانی بدانند، می‌توانند وی را از کار برکنار و معاون اول را جایگزین او کنند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر با ارسال نامه‌ای به قانونگذاران اعلام کرد طرح استیضاح ترامپ روز دوشنبه در کنگره مطرح خواهد شد. دو روز درباره این طرح گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد شد و در نهایت روز چهارشنبه رای گیری درباره آن انجام می‌شود.

طرح استیضاح ترامپ به دلیل تحریک او برای حمله طرفدارانش به کنگره صورت می‌گیرد. هزاران نفر از طرفداران ترامپ روز چهارشنبه هفته گذشته به منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار