قول دستیار نوبخت برای تامین اعتبار سد‌های در حال ساخت بوشهر

دستیار ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از طرح‌های سدسازی استان بوشهر برای تامین اعتبار تکمیل آن‌ها قول همکاری داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید جغتایی دستیار ویژه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و چند تن از مسئولان شهرستان‌ها روند ساخت  سد‌های دالکی و ارغون در شهرستان دشتستان و خاییز در شهرستان تنگستان را بررسی کرد.

او از عملکرد شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر برای فعال بودن این طرح‌ها با وجود کمبود منابع مالی و مسائل اقتصادی، قدردانی کرد.

قول دستیار نوبخت برای تامین اعتبار سد‌های در حال ساخت بوشهر

دستیار نوبخت، قول مساعد داد با بررسی ابعاد طرح‌های کلان آب منطقه‌ای و ضرورت به پایان رسیدن آن‌ها، تلاش خود را به منظور تخصیص حداکثری اعتبارها به کار گیرد.

جغتایی تاکید کرد: اولویت ما در تخصیص اعتبار، تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و در اولین فرصت برای تسریع در تامین منابع مالی این طرح‌ها، تصمیم گیری خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او خطاب به پیمانکاران طرح‌های آب منطقه‌ای گفت: اگر طبق برنامه کارفرما پیشرفت مطلوب محقق شد، مطالبات شما را به‌موقع پرداخت خواهیم کرد.

قول دستیار نوبخت برای تامین اعتبار سد‌های در حال ساخت بوشهر

سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون متر مکعب، حجم آب تنظیمی ۴۳۴ میلیون متر مکعب، و طول تاج هزار و ۲۰۰ متر، با هدف تامین آب مورد نیاز بیش از دو میلیون اصله نخل شهرستان دشتستان بر روی رودخانه دالکی در حال ساخت است.

سد ارغون در بخش بوشکان شهرستان دشتستان هم با هدف مهار روان آب‌های فصلی و تامین آب آشامیدنی با حجم مخزن ۱.۸ میلیون متر مکعب، طول تاج ۲۵۰ متر و ارتفاع ۲۴ متر در حال تکمیل است.

سد خاییز تنگستان نیز با ارتفاع ۳۶ متر و طول تاج ۶۱۰ متر از نوع خاکی با هسته خاک رس در حال ساخت است تا بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان شبکه آبیاری اهرم را آبیاری کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.